سرطان 18, 1396 12:59 Asia/Kabul
  •  افشای جنایت عربستان سعودی در انتشار وبا در یمن

علی عبدالله صالح ، رئیس جمهوری سابق یمن فاش کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با استفاده از سلاح های ممنو عه بین المللی عامل انتشار وبا در یمن است.

رئیس جمهوری سابق یمن تاکید کرد که ما مخالف حمایت ها و پشتیبانی آمریکا و انگلیس به ائتلاف عربی به رهبری عربستان برعلیه یمن هستیم که با همکاری اسرائیل به کشتار کودکان ما و ویران کردن خانه هایمان مشغول هستند.

علی عبدالله صالح که رئیس حزب کنگره مردمی یمن نیز است افزود : عربستان با به کارگیری سلاح های مخرب مانند بمب های خوشه ای و بمب‌های "ترموباریک"(گرما فشاری) با قدرت انفجاری بسیار زیاد آثار زیانباری برای مردم یمن به جا می گذارد.

یادآور می شود سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل هفته گذشته از افزایش تعداد جانباختگان شیوع وبا در یمن به 1500 مورد خبر داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا اعلام کرد تعداد مواردی که مشکوک به ابتلا به وبا هستند  به 246 هزار نفر رسیده است. 

بخش بهداشت و درمان یمن در نتیجه حملات مستمر  عربستان به شدت آسیب دیده است . با ادامه حملات عربستان به یمن و تخریب تاسیسات زیربنایی این کشور به ویژه شبکه آبرسانی، بیماری وبا به سرعت در حال شیوع در یمن است . 

این درحالی است که دولتهای غربی بویژه آمریکا با تسلیح بیش از پیش رژیم شرور آل سعود عملا" با شرارتهای این رژیم همگام شده اند .

عربستان از مارس 2015 با حمایت دولتهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای عرب منطقه و در چارچوب سیاستهای تجاوزکارانه خود در  منطقه به یمن حمله کرد . یکی از اهداف عربستان سعودی از حمله به یمن بازگرداندن عواملش یعنی «عبدربه منصور هادی» ، رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت بوده است . رژیم آل سعود در این مدت بارها با سلاحهای ممنوعه و غیر متعارف  مردم یمن را هدف قرار داده است .  

  حسین البخیتی فعال و کارشناس مسائل سیاسی یمنی گفت :

"عربستان سعودی استفاده از تسلیحات ممنوعه را در یمن بیشتر کرده است. "

حسین البخیتی ،  درباره جنایات سعودیها ضد مردم یمن افزود:

"سعودیها همچنان به حملات هوایی خود به یمن  با استفاده از سلاح‌های ممنوعه ادامه می‌دهند."

  گذشت زمان و ناتوانی آل سعود و هم پیمانان آن برای پیروزی زودهنگام در یمن در مقابل اراده قوی نیروهای یمنی برای مقاومت در برابر جنایات عربستان، سبب شده است تا آل سعود در ماه های  اخیر ، جنایات جدید ازجمله استفاده از سلاح های ممنوعه را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد. درحالی که بر اساس کنوانسیونهای بین المللی، استفاده از این سلاح ها منع شده است.

استفاده گسترده از بمب های ممنوعه و غیر متعارف همانند: بمب های خوشه ای ، فسفری و میکروبی توسط عربستان ، ابعاد هولناک تری به جنایات آل سعود در یمن داده و مناطق مختلف این کشور را  به آزمایشگاه سلاح های اهدایی غرب به عربستان تبدیل کرده است.

 کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس نیز با ارسال تدارکات جنگی و سلاح های غیر متعارف   برای عربستان سعودی ، جنگ بی رحمانه علیه مردم یمن را تشدید کرده اند .

عربستان به پشتوانه های حمایتهای آمریکا و انگلیس از هیچ جنایتی در جنگ علیه یمن فروگذار نبوده است و استفاده از سلاح های ممنوعه  در راستای تحرکات آنها جهت کشتار و تخریب بیشتر در یمن بوده است .

  عربستان در حالی به جنایاتش علیه مردم یمن ادامه می دهد که به پشتوانه دولتهای غربی عضویتش در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای یک دوره دیگر تمدید شده است که چنین عملکردی  معنایی جز چراغ سبز سازمان ملل به عربستان جهت تشدید جنایاتش ندارد .      

کلیدواژه