اسد 30, 1395 10:51 Asia/Kabul
  • ادامه بازداشت مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین
    ادامه بازداشت مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین

گزارشهای مختلف از آن حکایت دارد که رویکرد و شیوه برخورد پلیسی رژیم آل‌خلیفه با فعالان سیاسی در بحرین همچنان ادامه دارد و مخالفان بحرینی به بهانه های واهی روانه زندان می شوند .

در این چارچوب و در ادامه احکام ناعادلانه دادگاههای بحرین علیه شهروندان بحرینی 26 تن دیگر از فعالان سیاسی در این کشور به سه تا ده سال زندان محکوم شدند .

دادستان بحرین به افراد بازداشت شده اتهاماتی از قبیل شرکت در تجمع بیش از پنج نفر و تلاش برای تنش‌آفرینی زده بود .

بازداشت شدگان بحرینی بارها اعلام کرده‌اند که مورد شکنجه شدید و اعتراف تحت اجبار قرار گرفته‌اند و این اقدامات نشانه آن است که دادگاه‌های بحرین از ساده‌ترین معیارهای بین‌المللی برای محاکمه عادلانه برخوردار نیست.

گفتنی است که سازمان «دیده‌بان حقوق بشر»، نظام قضایی در بحرین را «نظامی برای ظلم» توصیف و تاکید کرده دادگاه‌ها نقشی اساسی در کمک به دولت این کشور برای اجرای سیاست‌های سرکوبگرانه ایفا می‌کنند.

تحولات بحرین بیانگر آن است که شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین در جریان است و بازداشت و محاکمه فعالان بحرینی هر روز ابعاد گسترده تر و نگران کننده تری به خود گرفته است .

رژیم آل خلیفه برای توقف اعتراضات مردمی دربحرین ،شمار زیادی از فعالان سیاسی مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است. در این چارچوب رژیم آل خلیفه با دستاویز قرار دادن قانون موسوم به مبارزه با تروریسم در جهت ایجاد خفقان بیشتر و تشدید سیاست پلیسی در این کشور گام برداشته است . مطابق قانون مبارزه با تروریسم ، رژیم بحرین اختیار دارد هرگونه تجمعی را سرکوب، هر مخالفی را به بهانه حمایت از تروریسم بازداشت ، و هر گروه و تشکل مخالفی را نیز به بهانه حمایت از تروریسم تعطیل کند.

تداوم صدور احکام ظالمانه علیه فعالان سیاسی بحرینی در حالی است که گروه‌های مخالف بحرینی تاکید کرده اند که هم اکنون بیش از ده هزار معترض سیاسی در زندانهای رژیم حاکم بر بحرین به سر می برند که 150 نفز از آنها به حبس ابد محکوم شده اند.

150 کودک نیز در بین بازداشت شدگان سیاسی هستند و 200 نفر از شهروندان نیز به سبب خشونت و شکنجه‎ نیروهای امنیتی دچار نقض عضو شده‎اند .

افزایش شمار زندانیان سیاسی در بحرین نگرانی افکار عمومی را در پیش داشته است . گفتنی است که رژیم آل خلیفه با نقض گسترده حقوق بشر و سرکوب مطالبات بر حق مردم ، بحرین را به زندان بزرگی تبدیل کرده است .

آمارهای مختلف در خصوص شمار زندانیان سیاسی در بحرین گویای این واقعیت است که رژیم بحرین به نسبت جمعیت این کشور از جمله رژیم هایی محسوب می شود که بیشترین شمار زندانی سیاسی را در دنیا دارد که این موضوع از وخامت اوضاع بحرین از لحاظ موازین انسانی حکایت دارد .

 

کلیدواژه