ضرورت توجه بیشتر حکومت وحدت ملی افغانستان به دیپلماسی و مردم
(last modified 1396-04-27T11:51:30+00:00 )
سرطان 27, 1396 16:21 Asia/Kabul
  • ضرورت توجه بیشتر حکومت وحدت ملی افغانستان به دیپلماسی و مردم

حکومت افغانستان اگر دیپلماسی خود را قویتر و توجه به مردم و صداقت با آنان را بیشتر نماید راحت تر می تواند از وضعیت نابسامان کنونی نجات پیدا کند

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی این کشور اگر دیپلماسی خود را قویتر کند و توجه به مردم و صداقت با آنان را بیشتر نماید راحت تر می تواند از وضعیت نابسامان کنونی نجات پیدا کند.   

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: حکومت وحدت ملی افغانستان باید در بدنه خود نیروهای جدید و وفادار به دولت و مردم را مستقر کند زیرا با چهره های فرسوده گذشته کار پیش نمی رود.

وی با اشاره به سفر حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان به آسیای میانه گفت: در گذشته روس ها اعلام کرده بودند که تعدادی از تروریست ها را در کشور خود دستگیر کرده اند، خبرهایی هم از حضور برخی تروریست ها در کشورهای آسیای میانه منتشر شده بود، حالا هم حکومت افغانستان می تواند تعاملی با کشورهای آسیای میانه داشته باشد تا برای مقابله با طالبان و تروریست هایی که در کشورهای مختلف مشکل خلق می کنند همکاری داشته باشند.

به گفته این فعال سیاسی افغان آقای اتمر هم به منظور جلب همین همکاری ها به آسیای میانه سفر کرده اما مساله این است که امریکایی ها بیش از اندازه در امور کشورها دخالت می کنند و به حرف کسی گوش نمی دهند، روس ها هم نگران تقویت داعش از سوی امریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی هستند.

جعفری عنوان کرد: این مردم افغانستان هستند که قربانی ناامنی ها و سیاست های کشورهای بزرگ می شوند با همه این ها این سفرها و گفت و گو ها به منظور یافتن راه هایی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه صورت می گیرد و در صورت برخورد صادقانه می تواند موثر واقع شود.

 

کلیدواژه