اعلام کاهش کمک های امریکا به پاکستان عوامفریبی است
(last modified Mon, 24 Jul 2017 08:04:24 GMT )
اسد 02, 1396 12:34 Asia/Kabul
  • اعلام  کاهش کمک های امریکا به پاکستان عوامفریبی است

اعلام قطع بخشی از کمک های امریکا به پاکستان برای پاسخ به افکار عمومی در امریکا و نوعی عوامفریبی برای افغان ها است

کارشناس و فعال سیاسی افغان گفت: اعلام  قطع بخشی از کمک های امریکا به پاکستان برای پاسخ به افکار عمومی در امریکا و نوعی عوامفریبی برای افغان ها است. 

سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: امریکا طی سال های گذشته تحت عناوین مختلف فشارهایی بر پاکستان وارد کرده اما این فشارها مستمر و پایدار نبوده و تاثیر چندانی بر سیاست های پاکستان در افغانستان و در خصوص مبارزه با تروریزم نداشته است.

وی افزود: حالا امریکایی ها تصمیم گرفته اند که پنجاه میلیون دالر از کمک های وعده داده شده خود به پاکستان را تحویل ندهند که البته این مقدار نسبت به کمک های بی شماری که امریکا به پاکستان کرده بسیار ناچیز است به حدی که به حتی به عنوان فشار به حساب نمی آید.

به گفته این کارشناس سیاسی آنچه از آن تحت عنوان فشار بر پاکستان یاد می شود اهداف گوناگونی دارد. یکی اینکه می تواند پاسخی باشد به افکار عمومی امریکا و کسانی که در سنای امریکا نسبت به این کمک ها و سیاست های پاکستان اعتراض داشته اند.

حسینی عنوان کرد: از سوی دیگر این مساله می تواند نوعی عوامفریبی با افغان ها تلقی شود زیرا مردم افغانستان به شدت معترض امریکا هستند که در این کشور حضور پیدا کرده اما نتوانسته بر کشورهایی مانند پاکستان که از گروه های تروریستی حمایت می کنند فشار بیاورد و یا آنان را قانع کند که دست از حمایت تروریست ها بردارند.

این فعال سیاسی با اشاره به سوال دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد چرایی طولانی شدن جنگ امریکا در افغانستان گفت: نیازی نیست که ترامپ در این زمینه سوال کند، امریکا و هم پیمانان غربی اش باید با افغانستان با صداقت رفتار کنند. زمانی که امریکایی ها با افغانستان و در زمینه مبارزه با تروریزم و کشورهایی که از آن حمایت می کنند، صداقت داشته باشند نیازی به این سوالات نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که این صداقت وجود داشته باشد جنگ افغانستان در کوتاه ترین زمان به پایان می رسد و گروه های تروریستی شکست می خورند.

 

کلیدواژه