اسد 09, 1396 12:27 Asia/Kabul
  •  نشست سران سه قوه ، تاکید بر وحدت و انسجام داخلی

روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه   در نشستی مشترک درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت و گو کردند.  حسن روحانی  رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در پایان نشست مشترک سران سه قوه اظهار داشت : در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می کنند، مباحثی میان سران سه قوه مطرح شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به  تحرکات  امریکا  علیه ایران افزود: در این جلسه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، گفت گو شد.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاهی است که کسی نمی‌تواند به عظمت آن صدمه‌ای وارد کند، خاطرنشان کرد: امروز بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام ، تحت نظر مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که حامی این نظام هستند، حمایت خواهند کرد و کسی نخواهند توانست صدمه‌ای به قدرت نیروهای مسلح ما وارد کنند.
امریکا بخوبی می داند که  وحدت و همدلی رمز پیروزی ایران در همه عرصه هاست . این  وحدت از یکسو  میان ملت ایران از هر قوم و فرهنگ و دین  و زبان  متجلی است و  از سوی دیگرمورد تاکید  مسوولان نظام  قراردارد .در واقع جمع این دو مولفه از وحدت  ،  قدرت نرم  ایران در مواجهه با توطئه ها  خصومت ورزی ها را تشکیل می دهد . کار امدی این عنصر مهم در مقاطع سرنوشت ساز در تاریخ چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ؛ همچون دوران 8 سال دفاع مقدس ؛ گذار ازدوران سخت تحریم  ها و احقاق حقوق ملت ایران در موضوع هسته ای اثبات شده است . با این حال ،  امریکا پس از برجام  فصل تازه ای از خصومت ورزی با ایران را آغاز کرده است و سعی دارد با نفوذ در  فضای ذهنی  جامعه ایران  و با تقسیم بندی های هدفمند و القای وجود چند صدایی در میان مسوولان نظام اتحاد و  اعتماد میان نظام و مردم را خدشه دار کند .

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران کشور، در ماه ژوئن گذشته با اشاره به اقدامات وقیحانه آمریکایی‌ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در افزایش تحریم‌ها و کوبیدنِ بیش از پیش بر طبل دشمنی، تاکید کردند:

"..در مقابل این دشمنی‌ها، باید فضای جدیدی از همکاری، کار و تلاش برای رسیدن به هدف مشترک یعنی «پیشرفت کشور و اعتلای جمهوری اسلامی» ایجاد کرد و همه در آن فضا، سهیم و شریک شوند."
رهبر انقلاب اسلامی، لازمه تحقق اهداف و به زانو درآوردن دشمن را «تلاش و ایستادگی» خواندند و افزودند : همه باید به مسئولین کشور کمک کنند و مسئولین نیز باید با رعایت حال مردم، در بخشهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند.
اکنون زمان تجلی دوباره این همدلی است ؛با این تاکید که ملت و نظام  جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدرتر و مصمم تر و منسجم تر از گذشته برای مقابله با توطئه های امریکا  درصحنه  حضور دارد.  
بی تردید استفاده ازتجربه ها درمواجهه با طراحی های امریکا  و کوچک نشمردن تهدیدها  و مدیریت فرصتها و تهدیدها  از مسایل مهمی است که نباید از کنار آنها بسادگی گذشت .نشست  دیروز سه جانبه ؛سران قوا تاکیدی دو باره بر همین نکته است .