اسد 14, 1396 10:23 Asia/Kabul
  • منطقه ممنوعه اعلام شدن محل سکونت رهبر شیعیان بحرین

رژیم بحرین در اقدامی بی‌سابقه منطقه «الدراز» در غرب منامه پایتخت بحرین محل سکونت شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین را منطقه ممنوعه اعلام کرد.

منطقه «الدراز» از ۴۰۸ روز پیش تاکنون به صورت دائم و شبانه روزی توسط نظامیان رژیم آل خلیفه محاصره شده است.  منابع آگاه و انقلابی بحرین اعلام کردند: پس از گذشت ۷۳ روز از هجوم نظامیان آل خلیفه به منزل شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین ، همچنان خبری از وی در دست نیست.  رژیم آل خلیفه به طرق مختلف با تشدید سیاست‌های سرکوبگرانه خود علیه مردم بحرین به ویژه علمای دینی که رهبری قیام مردمی این کشور را برعهده دارند درصدد خاموش ساختن این قیام هستند.  در این چارچوب شیخ عیسی قاسم ، رهبر شیعیان بحرین بیش از پیش هدف سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه قرار گرفته است. رژِیم حاکم بر بحرین بر این نکته واقف است که رهبری علمای بحرینی و ارتباط تنگاتنگ آنان با مردم نقش عمده ای در پیشبرد قیام مردمی در این کشور دارد.   از اینرو درصدد  جدایی انداختن بین رهبران قیام مردم بحرین با مردم به طرق مختلف است. محصور ساختن علمای دینی  و یا منطقه ممنوعه اعلام کردن مناطق سکونت آنها و یا قرار دادن آنها در حبس خانگی و یا محبوس ساختن آنها در زندانها از جمله اقدامات آل خلیفه برای ممانعت از تعامل بین مردم و رهبران قیام در بحرین است . این درحالی است که گستاخی‌های آل خلیفه در تشدید فشارها بر علمای بحرینی و تشدید سرکوب مردم به تشدید اعتراضات مردمی در بحرین انجامیده است.

"مایکل اسپرینگمن"، نویسنده آمریکایی گفت: محروم کردن عیسی قاسم از حق شهروندی و تلاش برای حذف وی از صحنه سیاسی بحرین بیانگر آن است که رژِیم آل خلیفه تلاش مضاعفی را برای ادامه حکومت خود طراحی کرده، درحالی که ساعت برای پایان حکومت آل خلیفه به حرکت افتاده است."

مردم بحرین نگران وضعیت حال شیخ عیسی قاسم هستند که پس از حصر خانگی ایشان هیچ اطلاعی از سرنوشت ایشان در دست نیست.  رژیم آل خلیفه با طولانی کردن روند دور نگاهداشتن شیخ عیسی قاسم از بطن جامعه بحرین درصدد است زمینه را برای اجرای نقشه ها و توطئه های شوم خود علیه ایشان فراهم کند.  در چنین شرایطی مردم بحرین با تداوم تظاهرات خود مراتب اعتراض خود را به اقدامات آل خلیفه نشان داده اند و تاکید داشته اند که مسئولیت هرگونه اقدام نسنجیده و جنایتکارانه علیه رهبر شیعیان بحرین متوجه این رژیم خواهد بود.

«علی الفائز» فعال حقوقی بحرینی و رییس انجمن بحرینی‌های آزادیخواه هشدار داد مردم بحرین تاکنون با این رژیم مماشات کرده اند، اما چنانچه اهانتی به شیخ عیسی قاسم صورت گیرد، حمام خون به راه خواهد افتاد. 

حساسیت گسترده مردم بحرین درخصوص سرنوشت شیخ عیسی قاسم هشداری برای آل خلیفه است که هرگونه اقدام نسنجیده در قبال ایشان بر اعتراضات مردم بحرین دامن زده و اوضاع این کشور را بحرانی‌تر می‌سازد. در صورت وقوع چنین وضعیتی اقداماتی نظیر ایجاد مناطق ممنوعه نیز قادر به مهار مردم خشمگین از اقدامات سرکوبگرانه و خشونت بار آل خلیفه نخواهد بود. هرگونه اقدام نسنجیده و جنایتکارانه آل خلیفه علیه رهبر شیعیان بحرین به منزله تیر خلاصی برای این رژیم متزلزل خواهد بود. 

کلیدواژه