هدف قراردادن بیمارستانی درسوریه بابمب های فسفری توسط آمریکا
(last modified 1396-05-15T08:19:59+00:00 )
اسد 15, 1396 12:49 Asia/Kabul
  • هدف قراردادن بیمارستانی درسوریه بابمب های فسفری توسط آمریکا

دنیا الاسد ، مدیر هلال احمر شهر رقه سوریه روز شنبه اعلام کرد جنگنده های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا ، درمانگاه این شهر را با بمب های فسفری هدف قرار دادند.

تشدید جنایات ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم به سرکردگی آمریکا واکنشهای بین المللی را درپی داشته است .  در این زمینه  الکسی پوشکوف،  رئیس کمیسیون امور بین الملل در مجلس دومای روسیه از شورای امنیت خواست تا بررسی‌هایی را درمورد حملات جنگنده‌های "ائتلاف بین المللی" با استفاده از بمب‌های فسفری در سوریه به عمل آورد. ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد تروریسم در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه  با گروه های تروریستی ، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است . این در حالی است که براساس گزارش های رسمی ، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.

تشدید هدف قرار دادن مراکز درمانی و مدارس و محله های مسکونی توسط ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا آن هم با استفاده از سلاح های ممنوعه بیانگر تشدید جنایات این ائتلاف علیه مردم سوریه در ماههای اخیر محسوب می شود . 

دولتهای غربی که خود از بانیان توطئه علیه سوریه جهت مواجه ساختن این کشور با بحران هستند با بهره برداری از این بحران درصدد پی گیری سلطه جویی ها و اهداف و مطامع نظامی خود در این کشور هستند . در این چارچوب شاهد احداث پایگاههای نظامی متعدد آمریکا در سوریه و نیز تبدیل سوریه به آزمایشگاه سلاحهای خود هستیم .

آمریکا چه به صورت مستقیم با استفاده سلاحهای خود و چه  به صورت غیر مستقیم از طریق تجهیز گسترده تروریستها در سوریه به جدید ترین و پیشرفته ترین سلاح ها  به ارزیابی نتایج و برآیند هولناک اینگونه سلاح ها که ضمن کشتار مردم آثار زیست محیطی مهیبی نیز دارد مشغول است . تنها چیزی که ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم در پی آن نیست مبارزه با تروریسم است  و آمریکا و دولتهای غربی در سایه این تشکیلات و شعارهای عوامفریبانه عملا" با تخریب زیر ساختهای سوریه درصدد  تضعیف این کشور و ممانعت از شکست تروریستها  هستند. میزان تخریبها در عراق و سوریه در پی حملات ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم در این دو کشور  که به جای تروریستها تاسیسات زیر بنایی   را هدف قرار داده است بیانگر تقابل نمایشی آمریکا با داعش است .

در سالهای اخیر بارها گزارشهایی درخصوص هدف قرار گرفتن غیر نظامیان توسط نیروهای آمریکایی در کشورهایی که هدف حملات  آمریکا قرار گرفته اند ، منتشر شده است .  حاصل  بمباران های کور و هدف قرار دادن غیر نظامیان درمنطقه بویژه عراق و سوریه  قابل مشاهده است که  نتیجه عملکرد خودسرانه و ادعایی آمریکا  ضد تروریسم است .

بدعت مقامات آمریکایی در تشکیل ائتلاف ضد داعش در خاک سوریه بدون مجوز شورای امنیت و اجازه دولت سوریه ،  مخاطرات جدی را برای  صلح و امنیت جهانی داشته است. این اقدامات  هیچ کمکی به برخورد جدی و همه جانبه با تروریسم نکرده ؛ بلکه برعکس به نوعی به حمایت از  تروریستها از طریق عملیات هوایی منجر شده است . به هرحال اقدامات آمریکا بیش از پیش ماهیت خشونت گرای خود   را نمایان کرده است که جهت نیل به اهداف مغرضانه خود هیچ حد ومرزی برای جنایاتش در منطقه قائل نیست . 

کلیدواژه