تقویت توان دفاع موشکی ؛ پاسخ مجلس ایران به تحریم ها و تهدیدهای امریکا
(last modified 1396-05-23T06:19:13+00:00 )
اسد 23, 1396 10:49 Asia/Kabul
  •  تقویت توان دفاع موشکی ؛ پاسخ  مجلس ایران به تحریم ها و تهدیدهای امریکا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران  درچارچوب ماده 11 طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، دولت  را مکلف به تقویت بنیه دفاعی وافزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران کردند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به تصویب طرح جامع مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا اظهار کرد: در بخشی از این طرح در راستای حمایت از نیروهای مسلح، اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی  و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نیروی قدس سپاه پاسداران برای مبارزه با تروریسم پیش بینی شده است.

قدرت دفاعی  براساس راهبردهای امنیتی کشورها در محیط  پیرامونی و متناسب با تهدید ها  تنظیم می شود. موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران نیز مجموعه ای از تهدیدات را متوجه مرزهای ملی ایران کرده است که با توجه به این تهدید ها  ،افزایش قابلیت های نظامی ایران برای مقابله با چنین تهدیداتی امری منطقی وموجه است .

راهبرد دفاعی ایران  تهدید علیه کشورها نیست، اما مبتنی برقدرت بازدارندگی درمقابل تهدید ها ست.  در واقع به همین علت است که  امریکا با  بدعهدی‌های خود در مورد برجام  پروژه تضعیف و در صورت امکان تغییر نظام جمهوری اسلامی را طراحی کرده است . استراتژی امریکا در این زمینه حرکت در مسیر نقض برجام  و ایجاد مکانیزم هایی برای : 
۱- از بین بردن قدرت موشکی ایران با برچسب «احتمال حمل کلاهک هسته‌ای توسط موشک‌های بالستیک؛

۲ - کاهش نفوذ و در صورت امکان از بین بردن قدرت محور مقاومت با برچسب «حمایت ایران از تروریسم است .

حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب وفرمانده معظم کل قوا با شناخت اهداف وتهدید های فزاینده امریکا  ضد ایران همواره بر لزوم افزایش توان دفاعی کشور تاکید  کرده اند .

ایشان در بیاناتی در همین خصوص در بازدیدی از صنایع دفاعی در 31 اوت 2016 تصریح کردند: 

"..درشرایطی که قدرتهای زورگوی دنیا، چتر قدرت خود را گسترانیده اند و هیچ رحمی در وجود آنها به چشم نمی خورد و علناً مجلس عروسی و بیمارستان را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می کنند و صدها انسان بی گناه را به خاک و خون می کشند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرتهای زورگو، احساس تهدید کنند."
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند:

البته ما برای گسترش صنایع دفاعی محدودیت هایی قائل هستیم و سلاح های کشتار جمعی همچون سلاح شیمیایی و سلاح هسته ای، براساس مبانی اعتقادی و دینی ممنوع هستند."

اکنون ایران از نظر قدرت بازدارندگی و حتی تهاجمی ظرفیت آنرا را دارد که با تکیه بر توان نظامی خود مقابل تهدید ها وجریان های نا امن کننده درمنطقه بایستد.  پاسخ موشکی ایران به اقدام  تروریستی 7 ژوئن  داعش در تهران ،نشان داد که  امینت و قدرت بازدارندگی  خط قرمز ایران محسوب می شود و ایران برای دفاع از امنیت خود لحظه ای تردید نخواهد کرد .مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش بودجه تقویت توان موشکی ایران نیز برهمین نکته دارد .