اسد 23, 1396 16:34 Asia/Kabul
  • زوال داعش و نگرانی اسراییل

پیروزی های پی در پی در نبرد سخت ارتش و نیروهای مقاومت در عراق و سوریه در برابر داعش اگرچه برای مردم  آواره و داغدیده  از جنایات داعش و گروه های تروریستی خبری مسرت بخش است ؛اما زوال داعش برای حامیان انها خبری تلخ و نگران کننده است.

 رژیم  صهیونیستی که در سال های اخیر با  تسلط داعش بر منطقه ؛به تجزیه عراق و سوریه  امید بسته بود  اکنون نا امیدی خود را با اظهار نگرانی از رفتن داعش علنی کرده است . 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه  دریک سخنرانی در بندر اشدود ، با  بیان این جمله که «داعش خارج شد، ایران وارد شد، ما اجازه نمی‌دهیم» ؛ افزود  : ما قویا مخالف استقرار نظامی ایران و متحدانش مانند حزب الله در سوریه هستیم و هر کاری که لازم باشد میکنیم... ، ما از سرزمینمان دفاع می‌کنیم.

شنیدن چنین  اظهاراتی از سوی سران رژیم جنایتکاری که سرزمین  اشغال شده فلسطین را سرزمین خود می دانند  و موجودیت  انها  بر اساس جنایت و  اشغال گری  بنا نهاده شده ؛ چندان غیرمنتظره نیست. اما آنچه این اظهار نگرانی را قابل تعمق می کند؛ شباهت های رفتاری داعش با صهیونیست ها درکشتار، ویرانی وآواره کردن زنان و کودکان  برای سیطره بر منطقه است  . شباهت هایی که نشان داد پدیده داعش و تروریسم تکفیری در جهان اسلام، محصول مشترک  آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است .

امریکا ؛اسراییل و عربستان با همکاری برخی  کشورهای منطقه ،داعش و گروه های تروریستی را بوجود اوردند تا  آنرا  وسیله رسیدن به اهداف خود از جمله تضعیف جبهه مقاومت و تجزیه منطقه قرار دهند.این پروژه  اکنون شکست خورده است . 

این واقعیت را «سردار سرتیپ حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با برنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران، اینگونه بیان کرده و می گوید : آمریکا و متحدانش برای مدیریت بحران نیاز به نیرویی داشتند که بتواند ضعف‌هایشان را جبران و درگیری‌های طائفه‌ای و تفرقه میان شیعه و سنی ایجاد کند.

رد پای این جریان را می توان درواکنش  نتانیاهو در قبال تحولات سوریه و عراق دید. در واقع نگرانی اسراییل از نابودی داعش بخاطرازدست  دادن یک موقعیت  طلایی است که به اسراییل فرصت می داد تا اهداف خود را با خیالی آسوده دنبال کند  .اما اکنون شکی نیست که  بساط داعش به زودی جمع خواهد شد و اسراییل باید به فکر پاسخ دادن به  جنایاتش علیه ملت مظلوم فلسطین باشد. درچنین شرایطی ­سران  رژیم صهیونیستی در مورد حضور ایران در مناطقی  که گروه تروریستی داعش کنترل آنها را از دست داده هشدارمی دهند .این اظهارات  به نوعی باز خوانی سناریویی است که امریکا  و اسراییل مشترکا در دستور کار قرار داده اند تا افکار عمومی را از توجه به  تهدید های واقعی در منطقه دور کنند . بدیهی است که سران رژیم صهیونیستی  اکنون باید از نابودی داعش نگران باشند و سوریه بدون داعش به کابوسی برای  آن ها تبدیل شود .