تاکید بر گسترش روابط با هند
(last modified 1395-06-01T08:22:27+00:00 )
سنبله 01, 1395 12:52 Asia/Kabul

کارشناس و نویسنده افغانستان تاکید کرد: بهتر است که هند به نیازها و خواستهای دولت افغانستان پاسخ مثبت دهد و نگران خشم احتمالی پاکستان باشد زیرا پاکستان همواره ضد منافع هند و افغانستان عمل کرده است ولی هند در روابط با افغانستان ملاحظات پاکستانیها را در نظر دارد.

کارشناس و نویسنده افغانستان ضمن صادقانه توصیف کردن  همکاری هندی ها با افغانستان تاکید کرد: بهتر است که هند به نیازها و خواستهای دولت افغانستان پاسخ مثبت دهد و نگران خشم احتمالی پاکستان باشد.

داکتر سید قاسم مظفری  در مصاحبه با رادیو دری ، اظهار داشت " پاکستان همواره ضد منافع هند و افغانستان عمل کرده است ولی هند در روابط با افغانستان ملاحظات پاکستانیها را در نظر دارد.

مظفری افزود : عملکرد پاکستان در افغانستان بارها با واکنش تند مردم، کارشناسان وحتی مقامات ارشد افغانستان مواجه شده است .

به گفته وی ؛ پاکستان می خواهد مدیریت آبهای افغانستان و همچنین سیاست خارجی افغانستان را در اختیار داشته باشد.

کارشناس و نویسنده افغانستان با مهم دانستن ایجاد توازن در روابط با پاکستان و هند تصریح نمود : حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان بیست بار به پاکستان سفر کرد تا بتوانیم روابط نیک و حسنه داشته باشیم اما دیدگاه پاکستان این هست که روابط ما با هند یا قطع شود یا اینکه روابط  حداقلی  با هند داشته باشیم .

مظفری با تاکید بر ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های پاکستان گفت: ما در شرایط فعلی به همکاریهای صادقانه  کشورها نیاز داریم که هند از صادق ترین کشورهایی هست که به افغانستان کمک کرده است .

 

کلیدواژه