اسد 29, 1396 18:15 Asia/Kabul

روند صدور تذکره تابعیت (شناسنامه افغانستانی) برای مهاجران افغان در مشهد آغاز شد

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد از آغاز روند صدور تذکره تابعیت (شناسنامه افغانستانی) برای مهاجران افغان در مشهد خبر داد.

سید نورالله راغی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مشهد اظهار داشت: با استقرار و آغاز به کار هیات های مربوط امروز یکشنبه تعدادی تذکره هم صادر شد و با توجه به ظرفیتی که کارکنان این بخش دارند تذکره برای متقاضیان به تدریج صادر خواهد شد.

وی افزود: به مرور زمان میزان صدور تذکره افزایش پیدا می کند و متقاضیان هم با تکمیل مدارک لازم به کنسولگری مراجعه کنند تا کار آن ها با سهولت انجام شود.

به گفته سرکنسول افغانستان در مشهد افرادی که دارای تذکره می باشند و تذکره های آن ها از سوی اداره ثبت احوال نفوس و وزارت خارجه تائید نشده نیاز به تائید دارند که می توانند تذکره های خود را به کنسولگری بیاورند، کار تائید انجام می شود و بر اساس آن می توانند روند دریافت پاسپورت الکترونیکی خود را طی کنند.

راغی گفت: افرادی هم که تذکره ندارند می توانند تذکره یکی از اعضای خانواده خود مانند پدر، پدربزرگ، عمو یا برادر خود را همراه داشته باشند و بر اساس آن برایشان تذکره صادر می شود، همچنان بهتر است هرگونه سند هویتی که مربوط به خودشان یا خانواده شان را که در دسترس دارند، همراه داشته باشند تا کارشان آسان تر انجام شود.

به گفته سرکنسول افغانستان در مشهد هیات های مربوط حداقل تا شش ماه در کنسولگری مستقر خواهند بود و احتمال تمدید حضور آنان هم وجود دارد تا برای تمام مهاجران افغان متقاضی تذکره افغانستانی این تذکره ها صادر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیات هایی برای صدور تذکره در تهران و مشهد مستقر هستند و در آینده هیات هایی به شهرهایی مانند گرگان، بیرجند و برخی شهرهای دیگر که تعداد بیشتری از مهاجرین افغان ساکن هستند فرستاده می شوند افزود: پس از تکمیل مراحل صدور تذکره، مراحل صدور پاسپورت الکترونیکی هم توسط کنسولگری و سفارت انجام خواهد شد.

 

کلیدواژه