داعش به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان است اما این توطئه خنثی خواهد شد
(last modified 1396-06-04T13:46:08+00:00 )
سنبله 04, 1396 18:16 Asia/Kabul

گروه داعش به دستور باداران خود به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان است اما این توطئه با آگاهی مردم افغانستان خنثی خواهد شد

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: گروه ضد بشری و وحشی داعش به دستور باداران خود به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان است اما این توطئه با آگاهی مردم افغانستان خنثی خواهد شد.

دکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به حمله روز گذشته تروریست ها به نمازگزاران در مسجد امام زمان (عج) در کابل و دیگر حملات اخیر اظهار داشت: داعش بخش خاصی از جامعه این کشور یعنی شیعیان را هدف گرفته و با این اعمال خود به دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی است.

وی افزود: دشمنان اسلام و قدرت های شیطانی حامیان گروه های تروریستی به دنبال همان سیاست استعماری "تفرقه بینداز و حکومت کن" هستند و می خواهند بین مذاهب اسلامی در افغانستان تفرقه ایجاد کنند اما مردم افغانستان به این آگاهی رسیده اند که نباید بین پیروان مذاهب مختلف اختلاف وجود داشته باشد بنابراین این توطئه در افغانستان خنثی خواهد شد.

به گفته این کارشناس سیاسی شیعه و سنی در افغانستان باهم برابرند و در طول سالیان متمادی در سنگرهای مشترک علیه دشمنان اسلام مبارزه کرده اند و از این پس هم چنین خواهد بود.

مظفری یادآور شد که گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ضربات سنگینی را متحمل شده و می خواهد انتقام این ضربات را از مردم افغانستان بگیرد.

وی همچنان خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی معمولاً از یک منبع ایجاد و تقویت می شوند و با نام ها و عناوین مختلف به هر طرف فرستاده می شوند این منبع هم متشکل از چند کشور قدرتمند با اهداف مشخص است که این گروه ها را به نام اسلام اما در حقیقت در برابر اسلام علم می کنند.

این پژوهشگر سیاسی تصریح کرد: همان کسانی که طالبان را ایجاد و از آن حمایت می کردند امروز داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت می کنند، با توجه به اینکه اکنون هیمنه ی طالبان از بین رفته، دشمنان اسلام گروه تروریستی دیگری را بوجود آورده اند که از طالبان هم جنایتکارتر و وحشی تر است، ضمن اینکه به بخش هایی از طالبان در افغانستان نیز دستور داده شده که تحت نام داعش هم فعالیت کنند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی درایت و کفایت علمای شیعه و سنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، شوراهای علما و اخوت که سال ها در افغانستان تلاش و فعالیت کرده اند وظیفه و رسالت بزرگی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند، علما باید مردم را از توطئه های دشمنان آگاه کنند و نگذارند که آنان به اهداف خود نزدیک شوند.

 

کلیدواژه