طالبان جزئی از استراتژی کلان غرب و بویژه امریکا و تحت فرمان آنان هستند
(last modified Mon, 28 Aug 2017 12:10:33 GMT )
سنبله 06, 1396 16:40 Asia/Kabul

طالبان جزئی از استراتژی کلان غرب و بویژه امریکا هستند و بصورت برنامه ریزی شده در موضع مخالف آن ها قرار گرفته اند

کارشناس و فعال سیاسی افغان تاکید کرد: طالبان جزئی از استراتژی کلان غرب و بویژه امریکا هستند و بصورت برنامه ریزی شده در موضع مخالف آن ها قرار گرفته اند.

دکتر نورآقا روئین در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات برخی مقامات طالبان مبنی بر اینکه تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند حاضر به مذاکره با دولت این کشور نخواهند شد عنوان کرد: طالبان خودشان جزئی از استراتژی کلان برخی کشورهای منطقه و غرب هستند.

وی افزود: طالبان یک پروژه راهبردی برای ناامن سازی منطقه و برخی از کشورهایی می باشد که خلاف خواست غربی ها در مسیر پیشرفت قرار دارند بنابر این ملت ها و دولت های اسلامی و منطقه باید شرایط را درک کنند و با روی دست گرفتن یک دیپلماسی فعال نگذارند که افغانستان قربانی برنامه های هولناک بین المللی شود.

به گفته این کارشناس سیاسی تجربه ثابت کرده که دولت های امریکا معمولاً گروه های طرفدار خود را به گونه ای در موقعیت اپوزیسیون قرار می دهند تا برنامه های دیکته شده را پیش ببرند و حرکت های ناراضیان اصلی خود را از این طریق ضعیف نمایند، طالبان هم جزء همین طرفداران دولت امریکا هستند که بصورت برنامه ریزی شده در موضع مخالفت قرار گرفته اند.

 

کلیدواژه