تشدید کودک کشی های عربستان در یمن و نگرانی های بین المللی
(last modified 1396-06-08T04:06:10+00:00 )
سنبله 08, 1396 08:36 Asia/Kabul
  • تشدید کودک کشی های عربستان در یمن و نگرانی های بین المللی

شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین اعلام کرد، کودکان یمن به اهدافی برای حملات عربستان تبدیل شده اند و تا کنون حدود سه هزار کودک در حملات هوایی به یمن جان خود را از دست داده اند.

المیادین افزود ، این حملات، دو هزار و چهارصد زخمی هم در بین کودکان بر جای گذاشته است و این در حالی است که جامعه جهانی در برابر جنایت های عربستان در یمن سکوت کرده است .

 رژیم آل سعود از مارس 2015 با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه به یمن حمله کرده است که در این حملات، تا کنون بیش از 12 هزار یمنی کشته شدند و هزاران یمنی نیز مجروح شده اند که بیشترشان کودک هستند . 

در چنین شرایطی سازمان دیده بان حقوق بشر و 56 سازمان غیردولتی ، تحقیقات بین المللی مستقل اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل را درباره موارد نقض حقوق بشر در یمن خواستار شدند. تداوم انفعال جامعه جهانی در برابر رژیم کودک کش عربستان  گستاخی این رژیم را در تشدید جنایاتش از جمله کشتار بیشتر یمنی ها  در پی داشته است.  عربستان  با  تشدید کشتار کودکان یمنی درصدد ایجاد رعب و وحشت و به  تسلیم واداشتن مردم یمن در برابر توسعه طلبی های ریاض هستند.

در این زمینه روزنامه ایرلندی آیریش تایمز چاپ دوبلین (پایتخت ) نیز با اشاره به بیانیه مشترک مدیران سه نهاد وابسته به سازمان ملل درخصوص وضعیت وخیم انسانی در یمن نوشت :

"جنک دریمن - جنک علیه کودکان است ." 

تحلیل گران سیاسی کشتارهای دسته‌ جمعی همچون کشتار مردم یمن بدست دولت سعودی را بدترین نوع تروریسم توصیف کرده اند  . در این میان مواضع دبیرکل کنونی و پیشین سازمان ملل متحد مورد انتقاد است که به  صراحت و یا بطور ضمنی اعلام کردند که به دلیل وابسته بودن این سازمان به پول دولت سعودی، امکان محکوم کردن کشتار کودکان یمنی وجود ندارد . این نشان‌دهنده وضع اخلاقی اسفبار سیاستمداران بین‌المللی است . در این چارچوب اقدام بان کی مون ، دبیر کل سابق  سازمان ملل در خارج کردن عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان  و تعلل دبیر کل کنونی سازمان ملل در تصحیح  عملکرد اشتباه دبیر کل قبلی و ادامه انفعال در برابر جنایات عربستان  نقش عمده ای درگستاخی های عربستان در تداوم جنایاتش در یمن  داشته است.   

 با شکست عربستان در نیل به اهدافش در یمن، جنایات این رژیم به منظور تحت الشعاع قراردادن ناکامی‌هایش ابعاد هولناک‌ تری به خود گرفته است. این موضوع باعث شده که جهانیان همچنان شاهد تداوم تراژدی باشند که رژیم  آل سعود با جنایاتش علیه مردم یمن رقم زده است.

رادنی شکسپیر، تحلیل گر مسائل سیاسی در انگلیس در این زمینه گفت :

"تجاوز عربستان به یمن و کشتار زنان و کودکان این کشور، نسل کشی است.  "

 عربستان به عنوان نماد وهابیگری و گسترش دهنده عقاید انحرافی تکفیری و سلفی گری با کشتار کودکان  نشان داده است که هیچ حد ومرزی برای جنایات خود قائل نیست و تنها با تشدید جنایتش در صدد اقناع ماهیت خشونت بار خود است . چنین عملکردی تداعی کننده خشونتهای نازیسم ،  فاشیسم و صهیونیسم درعرصه روابط بین الملل است .  

کلیدواژه