سنبله 11, 1396 08:25 Asia/Kabul
  • افشاگری رئیس جمهوری ترکیه درباره کمک های ناتو به داعش   

" رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه می گوید : یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مسلح کردن تروریست‌های داعش نقش اصلی را ایفا می کند .

رئیس جمهوری ترکیه به نام کشوری که گروه تروریستی داعش را مسلح می کند ، اشاره نکرد .

شکی نیست که ، در میان کشورهای عضو ناتو ، آمریکا بیشترین نقش را در زمینه مساعدت با گروه های تروریستی بویژه داعش ایفا می کند .

این موضوع در جریان مناظره انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا میان "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ "بارها مطرح و پاسخ داده شد .

در واقع ، خانم " هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعتراف کرد، آمریکا گروه تروریستی داعش را به منظور تخریب دین اسلام و تحقق آنچه که اهداف آمریکا درخاورمیانه خواند،تشکیل داده است .

در واقع ، آمریکا مهمترین کشوری است که با اتخاذ راهبرد دوگانه ، در پی تحقق اهداف و خواسته های نامشروع در مناطق مختلف جهان بویژه خاورمیانه است .  

در ارتباط با کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و عراق ، همواره حرف و حدیث های زیادی مطرح بوده است به همین دلیل ، بسیاری از محققان ، روشنفکران و خبرنگاران در پی ریشه یابی این موضوع مهم بوده اند .

از جمله اسنادی که در این ارتباط منتشر شده است ، می توان به گزارش اخیر خانم " دیلیانا گِیتاند ژیوا " (Dilyana Gaytandzhieva) خبرنگار روزنامه ترود چاپ صوفیه بلغارستان اشاره کرد . این زن بلغاری ، از یک طرح پنهان آمریکا ، رژیم اسرائیل ، عربستان و امارات  برای رساندن سلاح به گروه های تروریستی داعش و القاعده تحت نظارت سازمان جاسوسی  آمریکا (سیا ) و ناتو پرده برداشته است .

خانم " دیلیانا گِیتاند ژیوا " پس از انتشار این گزارش و گفتن حقیقت در مورد نحوه ارسال سلاح به تروریست های داعش ، از کار اخراج شده است .

در این گزارش همچنین به نقش دور از انتظار و قابل توجه دولت الهام علی اف در این زمینه اشاره شده است . به گفته این روزنامه نگار بلغارستانی ،

دست کم350 پرواز دیپلماتیک به منظور انتقال سلاح در سه سال گذشته به نقاط مختلف جنگی در سراسر جهان انجام شده است که دراین میان آن ها ، هواپیماهای وابسته به دولت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات سنگین به تروریست ها تحت پوشش پروازهای دیپلماتیک انتقال داده اند .

به گفته وی ،

شرکت هواپیمایی دولتی جمهوری آذربایجان با نام " سیلک وِی ایرلاینز " پروازهای دیپلماتیکی را با کمک اسرائیل ، آمریکا ، عربستان و امارات برای رساندن سلاح به تروریست ها ترتیب داده است .

در این میان ، آن چه مسلم است دولت ترکیه نیز در صف کشورهایی قرار دارد که ، به گروه های تروریستی بویژه داعش خدمات موثری ارائه کرده اند .  در حقیقت رئیس جمهوری ترکیه در حالی به افشای کمک های یک کشور عضو ناتو به گروه تروریستی داعش اقدام کرده است که ، به گفته مقام های دولت های دمشق و بغداد ، دولت ترکیه در کشتار مردم بی دفاع سوریه و عراق نقش داشته است .  

 

کلیدواژه