سنبله 13, 1396 08:42 Asia/Kabul
  • واکنش وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان به اتهامات ضد شهباز شریف

وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان ،اتهامات مطرح شده توسط عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف این کشور را علیه شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان و گزینه اصلی حزب حاکم برای تصدی مسئولیت نخست وزیری این کشور ، رد کرد.

"مریم اورنگزیب"وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان با بی‌اساس خواندن اتهام تبانی شهباز شریف در پروژه‌های مشترک با چین اعلام کرد، پکن هم اتهامات عمران خان را رد کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران افزود،عمران خان چهار سال است به مردم دروغ می‌گوید و این بار دیگر سفارت چین در اسلام آباد نیز نتوانست سخنان او را تحمل کند و علنا بیانیه صادر کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان با انتقاد از عملکرد" عمران خان " در ایالت خیبرپختونخواه گفت، وی در محل حکومت خود حتی یک پروژه را نتوانسته اجرایی کند و مردم منطقه مدت‌هاست گرفتار مشکلات متعددی چون سیل و بیماری‌های واگیردار هستند. عملکرد آنها غیرقابل دفاع است.

وی افزود، در مورد فساد اقتصادی عمران خان مدارکی وجود دارد که به زودی روشن خواهد شد که وی  نیز به جرائمی آلوده است که دیگران را به آن متهم کرده است.

واکنش منفی وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان به اتهامات مطرح شده توسط عمران خان علیه شهبار شریف که وی را به فساد اقتصادی در پروژه های مشترک اقتصادی با چین از جمله درپروژه بزرگ کریدور اقتصادی دو کشورمتهم کرده است،نشانه ای از نگرانی حزب حاکم مسلم لیگ نواز از تاثیرات سیاسی و اجتماعی طرح این گونه اتهام ها در خصوص سروزیر ایالت پنجاب است.

حزب حاکم پاکستان نگران آن است که با ادامه طرح چنین اتهاماتی از سوی عمران خان علیه شهباز شریف که گزینه نهایی این حزب برای تصدی سمت نخست وزیری پاکستان پس از دوره موقت نخست وزیری " شاهد خاقان عباسی " بعد از برگزاری انتخابات میاندوره ای درحوزه انتخابیه شهر لاهور است، موقعیت سیاسی و اجتماعی شهباز شریف برای کسب این جایگاه به خطر بیافتد.

به خصوص آنکه از نظر حزب مسلم لیگ نواز،طرح شکایت و پیگیری های عمران خان در خصوص  پرونده اتهام فساد اقتصادی " محمد نواز شریف "نخست وزیر سابق پاکستان که با رای دیوان عالی این کشور از این سمت برکنار شد،تاثیر قابل توجهی در حذف وی از عرصه قدرت داشت.

بنابراین،در این شرایط وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان با رد اتهام فساد اقتصادی شهباز شریف در پروژه های مشترک با چین درصدد است تا مانع از شکل گیری فضای رسانه ای و سیاسی علیه وی و تاثیر گذاری آن برافکار نمایندگان پارلمان آن کشور بشود.

این در حالی است که ازنظر مخالفان حزب حاکم،شهباز شریف صلاحیت لازم برای کسب سمت نخست وزیری پاکستان را ندارد و با روی کارآمدن وی،سیاست های محمد نواز شریف برادر شهباز شریف و نخست وزیر سابق این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

اگر چه این دیدگاه هم وجود دارد که با وجود رای دیوان عالی پاکستان به برکناری نواز شریف و کنار رفتن وی،اما همچنان برنامه های وی در دولت موقت پاکستان در حال پیگیری و اجرا است.

پرویز الهی رئیس حزب مسلم لیگ  قائد اعظم تاکید کرده رفتن نواز شریف فقط ظاهری بوده است و هنوز هم تمام امور دولتی به دست وی اداره می شود.