سنبله 21, 1396 17:47 Asia/Kabul

جنایات ارتش و بودائیان میانمار ضد مسلمانان ، ریشه در توطئه ای حساب شده علیه مسلمانان دارد تا از قدرت گرفتن مسلمانان جلوگیری کنند و این اتفاق در هر کشور اسلامی ممکن است اتفاق بیافتد و باید در مقابل این توطئه های ضد بشری بایستیم.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی ،تحلیلگر مسایل سیاسی می گوید "همانطور که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب تاکید کردند جنایات ارتش و بودائیان میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی ، ریشه در توطئه ای حساب شده دارد و حرکت سیاسی برای نسل کشی و ظلم علیه مسلمانان  می باشد .

داکتر سید وحید ظهوری حسینی در مصاحبه با رادیو دری گفت " ظلمی که بر  مسلمانان  روهینگیا،  روا داشته می شود فقط ناشی از اختلافات مسلمانان و بودائیان نیست زیرا دولت میانمار تحت حمایت آمریکا و انگلیس در راس این جنایات قرار دارد .

وی افزود "طبق بررسی ها در 70 سال آینده ،مسلمانان بیشترین جمعیت جهان را خواهند داشت و به همین علت کشورهایی نظیر آمریکا ،رژیم صهیونیستی و انگلیس تلاش می کنند تا با نسل کشی و تضعیف مسلمانان از قدرت گرفتن مسلمانان جلوگیری کنند.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی با تاکید بر مسئولیت خطیر مسلمانان جهان تصریح نمود کشورهای اسلامی باید از طریق سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی وارد اقدام عملی شوند و در همکاری با یکدیگر و اعمال فشار بر دولت میانمار اجازه ندهند که این جنایات ادامه یابد.

وی اظهار داشت " جهان اسلام این جنایات  را در نسل کشی مسلمانان فلسطین توسط صهیونیست های جنایتکار و همچنین در کشورهای دیگر نظیر یمن ، سوریه و افغانستان تجربه کرده است و اکنون  جهان اسلام  با تکرار این سناریو در میانمار مواجه است .

داکتر سید وحید ظهوری حسینی گفت "هدف دشمنان اسلام از فرقه سازی و ایجاد تفرقه در برخی کشورهای اسلامی ،تضعیف و از بین بردن مسلمانان است.

تحلیلگرافغانستانی افزود : جنایات میانمار ، حلقه ای از زنجیره توطئه  علیه اسلام  و جامعه اسلامی است و این اتفاق در هر کشور اسلامی ممکن است اتفاق بیافتد زیرا هدف اساسی دشمنان اسلام  ،از بین بردن مسلمانان می باشد.

به باور وی؛ جنایات علیه مسلمانان میانمار پایان توطئه دشمنان اسلام نیست و باید کشورهای اسلامی در مقابل این توطئه های ضد بشری بایستند.