سنبله 25, 1396 15:05 Asia/Kabul

ورزشکاران افغان شرکت کننده در مسابقات ورزشی ترکمنستان از روحیه بالایی برخوردارند

مسوول کمیته ملی المپیک در ولایت بلخ افغانستان تاکید کرد: ورزشکاران افغان شرکت کننده در مسابقات ورزشی ترکمنستان از روحیه بالایی برخوردارند.

روکی سرخوش که از دست اندرکاران اعزام کاروان ورزشی افغانستان به بازی های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد 2017 است، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: یکصد و نوزده ورزشکار در بیش از بیست رشته ورزشی از افغانستان به ترکمنستان اعزام شده اند.

وی افزود: عشق آباد پایتخت ترکمنستان آمادگی خوبی را برای این برنامه اتخاذ کرده و فضای مناسبی را هم برای تمرینات ورزشی ورزشکاران اختصاص داده است.

به گفته سرخوش روحیه ورزشکاران افغان عالی است و در رشته های مختلف در حال تمرین هستند، این امیدواری هم وجود دارد که دستاوردهای خوبی داشته باشند.

مسوول کمیته ملی المپیک در ولایت بلخ افغانستان عنوان کرد: قرار است امروز در مسابقات فوتسال تیم افغانستان در برابر تیم چین قرار بگیرد که ساعت 4 بعد از ظهر از تلویزیون ترکمنستان پخش می شود.

روکی سرخوش یادآور شد به خاطر حمایت از ورزشکاران افغان محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قبل از اعزام با آنان دیدار داشت و مبالغ مناسبی هم برای تدارکات آنان در نظر گرفته شد، مدال آوران افغان هم پس از بازگشت مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ورزشکاران چهل و دو کشور در بازی های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد حضور یافته اند گفت: امکانات ورزشی افغانستان با سایر کشورها قابل مقایسه نیست اما ورزشکاران افغان از شهامت و روحیه بالایی برخوردار هستند، بویژه تکواندوکاران و بازیکنان فوتسال امیدوار هستند که با دستاورد خوبی به کشور بازگردند.

بازی های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد 2017 از امروز با "شعار سلامتی، الهام و دوستی" در مجموعه ورزشی المپیک این شهر آغاز می شود.

 

کلیدواژه