سنبله 27, 1396 10:11 Asia/Kabul
  •  ادامه تحرکات  ضد برجام  از سوی امریکا  

تحرکات  ضد برجام  از سوی امریکا  همچنان ادامه دارد . «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه در جمع نخبگان و فرهیختگان ایرانی مقیم آمریکا، با بیان اینکه برجام در تاریخ سیاسی منطقه و جهان همواره زنده خواهد بود گفت: ایرانیان در طول تاریخ همواره بر عهد خود استوار بوده اند و تا زمانی که طرف مقابل به عهد خود پایبند باشد، بر عهد خود خواهند ماند.

آمریکا اکنون سال هاست به خصومت ورزی علیه  ایران ادامه می دهد . سیاستی   که  با هیچ منطق و حقوق بین الملل مطابقت ندارد . برجام از 26 جدی 1394وارد مرحله اجرا شد . اما امریکا بعنوان یکی از طرف های برجام به تعهداتش پایبند نیست . در ادامه این سیاست  کاخ سفید  فضاسازی ها ضد ایران را تشدید  کرده است .

وزارت خزانه‌ داری آمریکا پنجشنبه (23 سنبله) در ادامه اقدامات خصمانه اش علیه جمهوری اسلامی ایران، دو شرکت و هفت فرد ایرانی را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران و جرایم سایبری در فهرست تحریم قرار داد.

اتهام  های نادرست و بی پایه به ایران  تنها ابزار امریکا برای توجیه این رفتار غیر منطقی  است . تحریم های جدید علیه شهروندان ایرانی نمونه دیگری از ایران آزاری و ایجاد محدودیت ها علیه ملت ایران است که در برابر زیاده خواهی و سیاست های ستیزه جویانه آمریکا ایستادگی کرده اند.

اما پاسخ ایران به این اقدامات  صریح و روشن است  . رئیس جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت ؛ برجام یک توافق چند جانبه با حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است و  خارج شدن از برجام به معنای زیر پاگذاشتن تعهد روشن سیاسی یک دولت است و این برای کسی افتخار نیست.

آنگونه که  رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرده اند ملت ایران در مقابل این فشار ها محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در موضوع برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

«حضرت آیت الله خامنه ای» فرمانده معظم کل قوا روز یکشنبه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، تصریح کردند :آمریکا در موضوع برجام هر روز از خود یک شرارت و یک شیطنت نشان می دهد که نشانگر صحت فرمایش امام خمینی (ره) است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواندند و حقیقتاً رژیم آمریکا، خبیث‌ترینِ شیطان‌ها است.

بی تردید  شاخصه اصلی در خصومت ورزی  با ملت ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند  «الهام‌بخشی برای ملت‌های دیگراست . امریکا بزعم خود بااین اقدامات سیاست یک تیر  و دو نشان را در پیش گرفته است  .  امریکا از یکسو سعی دارد سیاست ایران هراسی  را در منطقه  دنبال کند .  از سوی دیگرامریکا  می کوشد از برجام توافق تازه ای ایجاد کند  که منطبق با اهداف  زورگویانه  امریکا باشد .