مهاجرین افغان دارای کارت های آمایش فعلاً برای دریافت تذکره مراجعه نکنند
(last modified 1396-07-05T14:06:36+00:00 )
میزان 05, 1396 18:36 Asia/Kabul

مهاجرین افغان دارای کارت های آمایش به دلیل ازدحام زیاد مراجعین، فعلاً برای دریافت تذکره به کنسولگری مراجعه نکنند

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد از مهاجرین افغان دارای کارت های آمایش خواست به دلیل ازدحام زیاد، فعلاً برای دریافت تذکره مراجعه نکنند.

سید نورالله راغی با حضور در استودیوی رادیو دری برونمرزی صدای جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: هیچ ضرب الاجلی برای دارندگان کارت های آمایش به خاطر گرفتن تذکره وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: براساس قانون، سفارت ها و کنسولگری های افغانستان هم می توانند به عنوان همکار اداره ثبت احوال نفوس عمل کنند و همواره این صلاحیت را دارند که برای مردم تذکره صادر کنند اما اکنون زمینه صدور حضوری تذکره هم فراهم شده است.

به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد هیات اداره ثبت احوال نفوس هم در کنسولگری در حال حاضر مستقر است و در آینده و در مراحل بعد زمان مراجعه افراد دارای کارت های آمایش و دیگر افرادی که تقاضای صدور تذکره دارند اعلام و برایشان تذکره صادر خواهد شد.

آقای راغی تصریح کرد: در کوتاه مدت مشکلی متوجه کسانی که دارای کارت آمایش هستند از ناحیه نداشتن تذکره نخواهد شد و تا زمانی که برای همه مهاجرین تذکره توزیع نشود این برنامه پایان نخواهد یافت اما زمان صدور پاسپورت های الکترونیک محدود است و بویژه کسانی که نیاز به پاسپورت دارند سریعتر مراجعه کنند.  

وی با بیان اینکه کسانی که دارای پاسپورت های دست نویس هستند بویژه کسانی که زمان پاسپورت آن ها رو به اتمام است باید پس از گرفتن تذکره برای دریافت پاسپورت های الکترونیک مراجعه کنند، عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت بخش صدور پاسپورت در کنسولگری بالاست و می تواند به افراد بیشتری پاسخگو باشد، سرعت صدور پاسپورت هم بالاست و طی حدود یک هفته کار صدور انجام و پاسپورت ها تحویل می شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد تاکید کرد: این برنامه در جمهوری اسلامی ایران برای افغان هایی است که در این کشور مقیم هستند و افغان ها نمی توانند از خارج ایران برای دریافت تذکره به این کشور بیایند، سفارت ها و کنسولگری های دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دیگر کشورها وجود دارد و متقاضیان می توانند به آن ها مراجعه کنند و بر اساس مکانیزم هایی که وجود دارد می توانند تذکره دریافت کنند.

وی اضافه کرد: سایت کنسولگری افغانستان در مشهد هم فعال است و مردم می توانند برای نوبت گیری و همچنان یافتن پاسخ سوالات خود در مورد روند صدور تذکره و پاسپورت به آن مراجعه کنند و با اسناد و مدارک کامل به کنسولگری مراجعه کنند.

 

کلیدواژه