میزان 06, 1396 17:34 Asia/Kabul

پاکستانی ها به دنبال ایجاد جنگ و ناامنی در افغانستان هستند تا زمینه های حصارکشی را در نقطه ای فراهم کنند که تصور می کنند مرز افغانستان و پاکستان است

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: پاکستانی ها به دنبال ایجاد جنگ و ناامنی در افغانستان هستند تا زمینه های حصارکشی را در خط دیورند یا نقطه ای فراهم کنند که تصور می کنند مرز افغانستان و پاکستان است.

سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل عنوان کرد: اظهارات مقامات پاکستانی از جمله وزیر خارجه آن کشور نه تنها کمکی به صلح و امنیت نمی کند بلکه بیش از پیش روحیه مردم را خدشه دار می کند.

خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان پیشتر در اظهاراتی ضمن طرح این ادعا که هند قصد دارد با استفاده از افغانستان در امور داخلی پاکستان دخالت کند، گفت: اسلام‌آباد برای کنترل مرزهای خود مجبور است خط مرزی دیورند را حصارکشی کند.

وی با بیان اینکه اسناد و شواهد دخالت پاکستانی ها در امور افغانستان موجود است اما آن ها این مساله را انکار می کنند، اظهار داشت: افغانستان از پاکستان می خواهد که دست از حمایت گروه های تروریستی و اعزام آن ها به این کشور بردارد و دیگر در امور افغانستان دخالت نکند زیرا در اینصورت امنیت در افغانستان تامین می شود.

مظفری تاکید کرد که اکنون مشخص شده پاکستانی ها در قتل و کشتار مردم افغانستان دخیل هستند آن ها باید دست از کشتار مردم و حمایت از تروریست ها بردارند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد زمانی که فشارهای جامعه جهانی علیه پاکستان افزایش پیدا می کند مقامات آن کشور با فریبکاری و فرافکنی می خواهند وضعیت را به نفع خود تغییر دهند. در حال حاضر هم پاکستان در تنگنای شدید سیاسی قرار گرفته و اظهارات مقامات پاکستانی به خاطر منحرف کردن افکار عمومی است.

این کارشناس افغان گفت: مردم افغانستان بیشترین مشکلات را از ناحیه اردو و سازمان استخبارات اردوی پاکستان متحمل شده اند، گروه های تروریستی را پاکستانی ها تجهیز و حمایت می کنند، طالبان را آن ها بنیان گذاری کردند و مجری خواسته های کشورهایی شدند که علیه افغانستان و علیه حقوق بشر اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: پاکستانی ها باید صادقانه با قضایا برخورد کنند و از عملکرد نادرست بپرهیزند.

 

کلیدواژه