پیروان امام حسین علیه السلام شرایط امروز را درک کنند، نه ظلم کنند و نه زیر بار ظلم بروند
(last modified 1396-07-10T09:30:17+00:00 )
میزان 10, 1396 14:00 Asia/Kabul

پیروان راه امام حسین علیه السلام و شاگردان مکتب ایشان باید شرایط امروز را درک کنند، نه ظلم کنند و نه زیر بار ظلم بروند

کارشناس سیاسی-مذهبی افغان گفت: پیروان راه امام حسین علیه السلام  و شاگردان مکتب ایشان باید شرایط امروز را درک کنند، نه ظلم کنند و نه زیر بار ظلم بروند.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: آزادی و صداقت، شهادت و ایثار، اخوت و برادری و نه گفتن به ظلم، طغیان و استکبار در مکتب حسینی موج می زند و هیچ سازشی با ظالم در کار نیست.

وی افزود: تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع) می دانند که در این مکتب ظلم کردن و زیر بار ظلم رفتن منتفی است و این شعار آن حضرت و منطق دین است. امام حسین (ع) زیر بار ظلم و خواسته های یزیدی ها و خون آشامان نرفت، هیچ گاه متزلزل نشد و آرامش و صلابت خود را از دست نداد بلکه با اراده ای استوار ایستادگی کرد، حرکت خود را با استواری پیش برد و به لقاء حق رسید.

این کارشناس افغان با اشاره به حملات تروریستی در میان شیعیان و اهل تسنن افغانستان و تلاش دشمنان برای برهم زدن اتحاد و برادری میان شیعه و سنی بویژه در مراسم مذهبی گفت: تروریست ها مرزی نمی شناسند، نه دوست سنی هستند و نه دوست شیعه بلکه دشمن هر دو مذهب هستند، آن ها در مکتبی پرورش یافته اند که جز وحشت، قساوت، نفاق، خونریزی، جنایت و انسان ستیزی در آن نیست.

مولوی ضیایی تصریح کرد: تروریست های داعش و طالبان به شیعه و سنی رحم نمی کنند و به دنبال آن هستند که اجتماعات بزرگتری را که بیشتر تجلی دارند هدف حملات خود قرار دهند، مراسم مذهبی اهل تشیع هم نسبت به اهل تسنن بیشتر است، مناسبت های مختلفی دارند و بویژه در مراسم عزای حسینی مردم در نقاط مختلف بیشتر تجمع می کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی پشت پرده حملات تروریستی در افغانستان بیگانگان، سلفی ها و تکفیری ها قرار دارند که آنان را آموزش داده و تقویت، تجهیز و پشتیبانی می کنند و به دنبال بدنام کردن دین مبین اسلام هستند.

وی اضافه کرد: مردم مسلمان افغانستان اعضای یک پیکر واحد هستند، شیعه و سنی متحد و یکپارچه هستند و حرکت های نفاق افکنانه هم تاثیری روی آن ها ندارد.

 

کلیدواژه