تداوم مسلح کردن تروریستها در سوریه توسط آمریکا
(last modified Tue, 10 Oct 2017 08:32:04 GMT )
میزان 18, 1396 13:02 Asia/Kabul
  • تداوم  مسلح کردن  تروریستها در سوریه توسط آمریکا

ژنرال علی العلی ،رئیس بخش عملیات های ارتش سوریه اعلام کرد که در طول ۳ ماه گذشته آمریکا  دست کم ۱۴۲۱ محموله سلاح و تجهیزات نظامی را در قالب به اصطلاح مبارزه با تروریسم برای گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره ارسال کرده است.

 گزارش های متعددی نیز در سالهای اخیر مبنی بر اینکه  گروه های معارض مسلح سوری که مورد حمایت آمریکا بوده اند سلاح و تجهیزات نظامی خود را به داعش داده اند ، منتشر شده است .

اساس بحران سوریه  دخالت خارجی ، پرداخت پول و ارسال سلاح برای تروریستها و تداوم ورود تروریست‎ها به سوریه است که تقریبا" در همه این موضوعات آمریکا و هم پیمانانش در عرصه بین المللی و منطقه ای نقش محوری داشته اند .  تحرکات آمریکا در قبال بحران سوریه  نشان  می دهد که واشنگتن هدفی جز تضعیف ارتش و دولت سوریه و تقویت تروریستها ندارد . در این زمینه آمریکا با اقدامات عوام فریبانه ای نظیر تفکیک تروریسم به خوب و بد ،  توجیه سیاستهای مغرضانه اش در کشورهای مختلف را در دستورکار دارد . این در شرایطی است که  تسریع شدن روند نابودی تروریستها در سوریه نیز به شدت حامیان آنها از جمله مقامات آمریکایی را نگران کرده و آنان  را برای نجات مزدورانشان به تکاپو واداشته است .  تحرکات آمریکا برای تقویت تروریستها در سوریه و ارسال کمک های بیشتر به ویژه  نظامی به تروریستها در این چارچوب قابل ارزیابی است . ادامه سیاستهای ضد و نقیض دونالد ترامپ  ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مسائل بین المللی ، ابعاد مخاطره آمیزتری  به  بحرانهای منطقه از جمله در سوریه خواهد داد .

موضع گیری مقامات آمریکا  در هفته های اخیر ، اهداف  این کشور از همکاری نکردن در زمینه حل بحران سیاسی سوریه بویژه در جریان مذاکرات "آستانه " در قزاقستان را آشکار کرده است . تاکید آمریکا بر گزینه‌های نظامی در حل بحران سوریه در حالی است که : کشتار مردم بی‌دفاع، تخریب زیرساخت‌ها و آوارگی مردم سوریه در شش سال اخیر، بی‌حاصلی توسل به خشونت، خونریزی و ترویج تروریسم را به اثبات رسانده است . تحرکات آمریکا و تروریستها مکمل یکدیگر برای تشدید کشتار مردم سوریه است . اقدامات مزورانه آمریکا در سوریه تنها به تسلیح ترویستها محدود نمی شود و آمریکا در قالب تحرکات نظامی مستقیم خودسرانه خود در خاک سوریه  ودر قالب ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش  به انحاء مختلف  تمامیت ارضی سوریه  را نقض می‎ کند. این درحالی است که آمریکا  با سوریه  هیچ توافقی برای حضور نظامیان خود در سوریه و یا در خصوص فعالیت ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش امضاء نکرده است  و مسئولان سوری نیز چنین درخواستی از دولت آمریکا نکرده اند . نتیجه اقدامات خودسرانه ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش در سوریه تنها کشتار مردم سوریه و تخریب تاسیسات زیربنایی این کشور بوده است . ماجراجویی های آمریکا در سوریه در قالبهای مختلف ، با ادعای آنان مبنی بر برقراری آرامش و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم همخوانی ندارد . سیاست های واشنگتن به تشدید تنش و فرصت دادن به تروریستها جهت تشدید خشونتهایشان در عرصه بین المللی و منطقه ای منجر شده است.سیاست هایی که انزجار افکارعمومی را درپی داشته است . 

کلیدواژه