میزان 23, 1396 12:18 Asia/Kabul

در چند روز اخیر اظهار نظرهای سخیفی از سوی مقامات آمریکایی در مورد ایران بیان شده است. در این روند  نام  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بیش ازگذشته در توئیت ها و اظهارات مقام های امریکا به چشم می خورد .  

ترامپ رییس جمهوری امریکا دو روز قبل /جمعه /با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت تهران از تروریسم شد و  وزارت خزانه داری امریکا نیز سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی را  در فهرست  گروه های تروریستی  مشمول تحریم‌های خود  قرار داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شنبه شب دربرنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران با محکوم کردن اقدامات و اظهارات خصمانه رئیس جمهوری آمریکا ، تصریح کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار ملت بزرگ ایران  است و  امروز ایرانیان از زن و مرد و پیر و جوان، همگی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بیست و دوم آوریل 1979 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وبا هدف مقابله با توطئه ها و صیانت از امنیت ایران تشکیل شد. 

سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که از متن جامعه   بیرون آمد و انسجام ملت ایران را در مقابل دشمنان به نمایش گذاشت .سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی ایران  در دوران جنگ تحمیلی  با اقتدار در مقابل دشمنان ایستاد و با عملکردی شجاعانه و با روحیه انقلابی و شهادت طلبی ، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون پشتوانه ملت ایران  بوده است.سپاه پاسدرانهمچنیندربعدیفراترازمرزهایایران ، به الگویی برای مقاومت و  مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی در عراق و سوریه بدل شد و خود نیز با حضوری مسوولانه وارد عرصه ی نبرد میدانی با داعش  شده است   .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  /28 شهریور 95/ سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به‌سوی آرمان‌ها» دانستند .

بدیهی است که چنین  مجموعه ای با برخورداری از توانایی ها و اقتدار وداشتن پایگاه مردمی  که مدافع حقوق مظلومان جهان است ، از سوی امریکا مورد اتهام ها و القائات  ناروا قرار  گیرد . سپاه، ارتش و دیگر قوای ایران، متحد و یکپارچه در مقابل سیاست‌ها و اقدامات خصمانه دولت آمریکا ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد با توسعه جنگ نیابتی و تروریسم، امنیت منطقه با خطر مواجه شود.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در پاسخ به اظهارات سخیف مقامات آمریکا، علیه سپاه، تصریح کرد:  تروریست‌ خواندن و تحریم سپاه یک نوع اقدام تروریستی بوده و هر توطئه و اقدام تضعیف‌کننده این نهاد ضدتروریستی کمک به گسترش تروریست و ناامنی در منطقه و جهان است.

وزیر دفاع ایران ؛ طراح پشت صحنه اقدامات خصمانه علیه سپاه را لابی صهیونیست در آمریکا دانست و گفت : ترامپ تصمیمی را اتخاذ نکند که برکناری او از قدرت ؛  مطالبه‌ای جهانی و اقدامی ضروری برای پایان جنگ، خشونت و ناامنی قلمداد شود.‌