میزان 29, 1396 18:07 Asia/Kabul
  •  ایران هراسی ، بهانه سعودی ها و صهیونیست ها برای گسترش مناسبات

محافل صهیونیستی اذعان کردند « محمد بن سلمان » ، ولیعهد عربستان در چارچوب تلاش برای برقراری و گسترش مناسبات با رژیم صهیونیستی سپتامبر گذشته محرمانه به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

نکته قابل تامل در چنین شرایطی آن است که رژیم صهیونیستی  و برخی کشورهای عربی از جمله عربستان که در حال عادی‌سازی روابط هستند برای توجیه این روابط نزد افکار عمومی، مساله نخ‌ نما شده ایران‌هراسی را در دستور کار قرار داده اند . از زمانی که "محمد بن سلمان " در یک حرکت کودتا گونه توسط پدرش ( ملک سلمان ، پادشاه عربستان)  به عنوان ولیعهد این کشور تعیین شده است ، حرکت  رژیم آل سعود برای برقراری و گسترش مناسبات با اسرائیل شتاب بیشتری به خود گرفته است . عربستان سعودی مسیر رسیدن به اهداف مغرضانه  ، فرقه گرایانه و فتنه جویانه خود در منطقه را در همکاری  با رژیم صهیونیستی که از چنین وِیژگی هایی برخوردار است ،  جست وجو می‌ کند. از این رو آل سعود از مدت ها پیش بدنبال راه هایی برای تعامل بیشتر با اسرائیل و هموار کردن مسیر جهت پیشبرد سازش  در چارچوب مطامع غرب در منطقه بوده است. 

رژیم صهیونیستی نیز که در منطقه خاورمیانه در انزوا به سر می برد با علنی کردن مناسبات با عربستان که داعیه خادمی اسلام  را نیز دارد درصدد است تا با از بین بردن قبح رابطه داشتن با این رژیم  در میان کشورهای اسلامی و برقراری مناسبات با آنان از انزوا خارج شود . تسلط بر منابع انرژی منطقه خاورمیانه از جمله منابع نفتی نیز از اهداف دیگر اسرائیل  از گسترش مناسبات با عربستان و بطور کلی کشورهای نفت خیز منطقه بویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

 این درحالی است که نتیجه همکاری های عربستان ، اسرائیل و دولتهای غربی نیز جز ایجاد شرارتهای منطقه ای و بین المللی نبوده است . عربستان سعودی از زمان  تاسیس رژیم صهیونیستی روابط رسمی با این رژیم برقرار نکرده است اما همواره دارای روابط پنهان با این رژیم اشغالگر بوده است و با سیاستهای آن در منطقه همراهی داشته است.

عربستان سعودی در حالی در مسیر گسترش همکاری‎ها با رژیم اسرائیل گام برمی‎دارد که این رژیم دشمن درجه یک و مشترک جهان اسلام است. همسویی‌های فزاینده میان عربستان و اسرائیل در پی گیری سیاست‌هایی ضد مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه با هدف تضعیف آن و همکاری آنان در حمایت از تروریست‌ها نشاندهنده ابعاد خطرناک  همکاری های آنان است . در چنین شرایطی  عربستان و رژیم صهیونیستی به منظور فرافکنی در خصوص مخاطرات و تهدیدات فزاینده خود برای منطقه  و دور کردن افکار عمومی از این واقعیت درصدد دامن زدن به دروغ پردازی های غرب بویژه آمریکا در قبال ایران در چارچوب پروژه  عوام فریبانه ایران هراسی هستند تا از این طریق گسترش مناسبات خود را توجیه نمایند .

پیشبرد سیاست ایران هراسی از جانب رژیم آل سعود و رژیم  صهیونیستی  در منطقه در شرایطی از سوی مسئولان این رژیمها پی گیری می شود که آنها نیز به مانند آمریکا با مداخلات و حضور اشغالگرانه خود در مناطق مختلف خاورمیانه موجب شده اند تا   ناامنی ، خشونت و تروریسم سراسر منطقه را فرا بگیرد. 

کلیدواژه