تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه مذهبی و جبران شکست های خاورمیانه در افغانستان
(last modified 1396-08-06T12:43:42+00:00 )
عقرب 06, 1396 17:13 Asia/Kabul

تشدید حملات تروریست ها بویژه داعش در اماکن مقدس افغانستان نشانه تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و جبران شکست تروریست ها و حامیان آن ها در خاورمیانه است

کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان تاکید کرد: تشدید حملات نظامی تروریست ها بویژه داعش در اماکن مقدس افغانستان نشانه تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه مذهبی و جبران شکست تروریست ها و حامیان آن ها در خاورمیانه است.

عبدالمنان شیوای شرق در گفت و گو باخبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: اخیراً در افغانستان شاهد شکل گیری تئوری منازعه و تئوری توطئه به منظور واگرایی مذهبی از سوی قدرت های بزرگ هستیم.

وی افزود: حملات تروریستی به اماکن مقدس خصوصاً علیه نمازگزاران که یک امر غیر دینی و غیر انسانی هم می باشد به منظور دامن زدن به تفرقه مذهبی و شکل دادن افراط گرایی مذهبی و دینی در برابر شهروندان افغانستان بویژه شیعیان از سوی دشمنان اسلام صورت می گیرد.

به گفته این کارشناس سیاسی از سوی دیگر کسانی که در خاورمیانه و جنگ سوریه و عراق قصد توسعه اقتدار نظامی خود را داشتند به زانو درآمدند و شکست خوردند و حالا به دنبال جبران این شکست در افغانستان هستند از اینرو دست به عملیات تروریستی در این کشور می زنند.

شیوای شرق عنوان کرد: در افغانستان اما بحث همبستگی مذهبی و برادری شیعه و سنی پیشینه تاریخی دارد و این زمینه برای دشمنان اسلام و دشمنان این مردم فراهم نخواهد شد که این تفرقه مذهبی را ایجاد کنند.

این روزنامه نگار افغان گفت: تلاش برای تفرقه مذهبی از سوی دشمنان و حملات تروریستی به این منظور، از مردم افغانستان قربانیان زیادی گرفته که حملات به مساجد امام باقر (ع) و امام زمان (عج) در کابل و حمله به مسجدی در غور، مسجد جوادیه در هرات از نمونه های آن است. این ها قربانیانی است که مردم افغانستان به خاطر مسلمان بودنشان داده اند.

وی اضافه کرد: توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان نه تنها موفق نخواهد شد بلکه مردم را به بیداری و بازگشت به اخوت اسلامی و بازسازی و اصلاح اندیشه دینی سوق می دهد و می طلبد که همه در یک صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا بتوانیم در برابر توطئه های بیرونی مقابله کنیم.

 

کلیدواژه