مسلمانان باید متوجه توطئه های حامیان داعش و گروه های مشابه آن باشند
(last modified 1396-09-06T07:21:26+00:00 )
قوس 06, 1396 11:51 Asia/Kabul

هرچند داعش از نظر نظامی شکست خورده اما مسلمانان باید متوجه توطئه های حامیان این گروه و گروه های مشابه باشند

کارشناس سیاسی ایرانی تاکید کرد: هرچند داعش از نظر نظامی شکست خورده اما مسلمانان باید متوجه توطئه های حامیان این گروه و گروه های مشابه باشند.

محمد کمال ناصری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان بوده اند و به اشکال مختلف این هدف خود را دنبال کرده اند، از زمانی که فرقه وهابیت تشکیل شده وظیفه تفرقه افکنی بین مسلمانان از سوی دشمنان اسلام به این فرقه واگذار شده و داعش هم دنباله همین برنامه است.

وی تصریح کرد: وهابیت زمانی ایجاد شد که دشمنان اسلام به دنبال انهدام امپراطوری عثمانی و تجزیه جهان اسلام بودند از همان زمان وهابیت توسط انگلیس ایجاد شد و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است.

به گفته این کارشناس سیاسی پیروان این فرقه حتی به مردم عربستان رحم نکردند و گروه متعلق به آل سعود که هم پیمان اصلی استعمار انگلیس در منطقه بود هزاران مسلمان را به قتل رساندند تا بتوانند حاکمیت خود را در این شبه جزیره تثبیت کنند.

ناصری عنوان کرد: اکنون هم اگرچه داعش به لحاظ نظامی سرکوب شده و توان سازماندهی اقدامات نظامی را در منطقه ندارد اما روش های اولیه خود از قبیل بمب گذاری ها و ترور شخصیت ها را ادامه خواهد داد زیرا پیروان گمراه این فرقه معتقدند که با کشتن شیعیان و پیروان اهل بیت به بهشت می روند هرچند که به لحاظ سیاسی سران عربستان با تلاش های جدید اصلاح طلبانه نظیر آنچه محمد بن سلمان دنبال می کند می خواهند در جهان وجهه ای برای خود کسب کنند.

وی اضافه کرد: بصورت کلی دو پدیده استمرار تفکر باطل داعشی، وهابی و القاعده و تداوم دشمنی دشمنان توسط همین عوامل از هم جدا نیستند، زیرا دشمنان اسلام می دانند که لشکر کشی نظامی مانند آنچه در افغانستان و عراق رخ داد به دلیل مشکلات مالی امریکا امکان پذیر نیست و مسلمانان هم باید متوجه توطئه های دشمنان باشند.

 

کلیدواژه