قوس 13, 1396 12:11 Asia/Kabul
  • کینه ای که نتانیاهو از مردم ایران بر دل دارد

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، با صراحت بیشتری برنامه های ضدایرانی خود را پی می گیرد، روز گذشته بار دیگر مواضع خود علیه ملت ایران را تکرار کرد و بازهم نه دولت جمهوری اسلامی، بلکه مردم ایران را هدف حملات و اتهامات واهی خود قرار داد.

او که سابقه ای طولانی در ضدیت با مردم ایران دارد، مدعی شده است که ایران مانند دولت نازیستی هیتلر می خواهد یهودیان را نابود کند.

نتانیاهو که چشم های خود را بر روی واقعیت های موجود در ایران بسته و تاکنون هرگز به زندگی هزاران کلیمی در ایران اشاره ای نکرده است، گفته است که درباره ایران زیاد اظهارنظر می کند چراکه تاریخ خوانده است.

البته تاریخ خوانی به سبک نتانیاهو بیشتر تحریف واقعیت های تاریخی است و نه روایت دقیق تاریخ گذشته. مثلا او در اسفندماه سال گذشته و در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین، از افسانه استر در عهد عتیق یاد کرد و گفت که این سند تاریخی نشان می دهد ایرانیان، به دنبال کشتار یهودیان بوده اند اما نتوانسته اند. این اظهارات که بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت، یک جعل تاریخی است، چراکه جدای از این موضوع که آیا می توان افسانه استر را یک روایت تاریخی دانست یا نه، در این افسانه نه فقط ایرانیان به دنبال کشتار یهودیان نبوده اند بلکه این ایرانی ها بوده اند که جلوی یک کشتار وسیع را گرفته و در واقع یهودیان را نجات داده اند.

بنیامین نتانیاهو هرچند می کوشد تا در اظهارنظرهای خود علیه ایران، حساب دولت جمهوری اسلامی را از مردم جدا کند، اما وقتی نوبت به موضع گیری های او می رسد، روشن است که وی نه با دولت بلکه با ملت ایران سر ستیز دارد و همواره با ادبیاتی تحقیرآمیز ایرانیان را متهم به نسل کشی و دشمنی با یهودیان می کند.

نه فقط در ایران پس از انقلاب بلکه حتی در ادوار پیشین نیز صهیونیزم جهانی با ایرانی ها روابط نامناسبی داشته و می کوشیده است تا از طریق استثمار مردم ایران، مانع از پیشرفت این ملت شود. این تلاشها البته در چهار دهه اخیر افزایش داشته و نقش موساد در ترور دانشمندان هسته ای و ساماندهی انواع دشمنی ها با ایران، از جنگ هشت ساله گرفته تا تنش آفرینی های صدام جدید در منطقه (بن سلمان) همه و همه نشان می دهد که دشمنی صهیونیست ها با مردم ایران است و برای همین هم مقامات این رژیم با جعل تاریخ، به طور مداوم گذشته مردم ایران را زیرسوال می برند.

اسناد روشنی از تاریخ نشان می دهد که مردم ایران ناجی قوم یهود بوده و هنوز هم ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه برای یهودیان به شمار می رود. با این وجود صهیونیست ها می خواهند از طریق غیریت سازی با مردم ایران، شکاف ها و بحران های درونی در سرزمین اشغالی که ناشی از غصب اراضی فلسطینیان است را کمرنگ جلوه داده و به طور مداوم، تمرکز دخالت های فرامنطقه ای را بر روی مهار ایران قرار دهند.

دفاع مردم ایران از آرمان آزادی فلسطین دلیل اصلی دشمنی صهیونیست ها با ملتی است که با همه سلابق و دیدگاه ها هرگز از دشمنی با رژیم صهیونیستی برنمی دارند و شاید برای همین است که نتانیاهو با کارنامه ای سیاه در نقض حقوق بشر، مردم ایران را به نازی های آلمان تشبیه کرده و در جست وجوی راهی برای یارگیری در جهان اسلام علیه تهران است.