هفته وحدت سمبل وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است
(last modified 1396-09-14T08:56:12+00:00 )
قوس 14, 1396 13:26 Asia/Kabul

میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت (ص) سمبلی برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است

عالم اهل سنت افغان تاکید کرد: میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت (ص) سمبلی برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است.

مولوی فضل ادیب در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: گرامیداشت هفته وحدت به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در وحدت و یکپارچگی مسلمانان تاثیرگذار است. مسلمان ها در هر گوشه دنیا که حضور دارند باید باهم متحد و متفق باشند زیر خداوند در قرآن کریم فرموده است به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

وی افزود: اما بیگانگان تلاش می کنند که در کشورهای اسلامی بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، هرچند در افغانستان مشکل خاصی وجود ندارد و شیعه و سنی متحد هستند و در بخش های مختلف باهم کار می کنند، به هر صورت مسلمانان باید همواره وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند تا موفق و کامیاب باشند.

به گفته این عالم افغان گروه تروریستی داعش از چند سال قبل فعال شده، تعدادی از کشورهای اسلامی را هدف تهدید خود قرار داده و شیعه و سنی هم برایش فرقی نمی کند و همه مسلمانان را در مکان های مختلف از مساجد گرفته تا بیمارستان ها هدف قرار می دهد، داعشی ها به هیچ دین و مذهبی هم پایبند نیستند.

وی اضافه کرد: دست هایی وجود دارند که به تروریست ها کمک می کنند تا برنامه های خود را اجرا کنند اما ارگان های نظامی و امنیتی باید علیه گروه های تروریستی تدابیر خود را داشته باشند، ادارات عدلی و قضایی باید در مورد مجازات تروریست هایی که دستگیر می شوند سخت گیرانه تر برخورد کنند و مردم هم در برابر حملات کور تروریست های بین المللی باید اتحاد و اتفاق خود را حفظ کنند.

 

کلیدواژه