مسلمانان با وحدت و آگاهی توطئه های دشمنان را خنثی کنند و راه های توطئه آنان را ببندند
(last modified 1396-09-15T10:55:43+00:00 )
قوس 15, 1396 15:25 Asia/Kabul
  • مسلمانان با وحدت و آگاهی توطئه های دشمنان را خنثی کنند و راه های توطئه آنان را ببندند

مسلمانان باید با وحدت، همدلی و افزایش آگاهی توطئه های دشمنان را خنثی کنند و راه های توطئه های آنان را ببندند

رئیس حزب اسلامی تبیان افغانستان تاکید کرد: مسلمانان باید با وحدت، همدلی و افزایش آگاهی توطئه های دشمنان را خنثی کنند و راه های توطئه های آنان را ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: شخصیت های کشورهای اسلامی باید از چنین فرصت هایی به بهترین نحو در جهت وحدت اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: بویژه شخصیت های افغان زمانی که در کنفرانسی مانند کنفرانس وحدت اسلامی شرکت می کنند می توانند دانش لازم و تجربیات عملی حرکت در مسیر تقریب مذاهب اسلامی را کسب کنند.

به گفته رئیس خبرگزاری صدای افغان از عوامل مهمی که در کشورهای اسلامی و از جمله افغانستان باعث دوری و جدایی پیروان مذاهب اسلامی از یکدیگر می شود، پایین بودن سطح فرهنگ و عدم شناخت جریان های مذهبی از یکدیگر است.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی تصریح کرد: مردم شناخت کامل از مذاهب دیگر ندارند، دشمنان هم از این وضعیت در جهت اهداف خود سوء استفاده و سعی می کنند که در جهت ایجاد و تشدید اختلاف از راه های مختلف عمل کنند، مثلاً در درون افغانستان حلقاتی از هر دو طرف هستند که بصورت گماشته شده علیه هم کار می کنند.

این فعال رسانه ای افغان گفت: رسانه هایی هم در داخل و خارج با حمایت و هزینه غربی ها و دست اندرکاری اتباع برخی کشورهای عربی بخصوص عربستان سعودی در این عرصه تلاش هایی دارند که این ها از جمله تهدیدهایی هستند که مسلمانان و بویژه مردم افغانستان در بحث وحدت اسلامی با آن مواجهند.

حسینی مزاری عنوان کرد: اصول اسلامی ما حکم می کند که تمام مسلمانان باهم ارتباط داشته باشند چون بحث امت مسلمه مطرح است، اینکه مسلمانان در هر کشور جدا جدا و بدون تعلق خاطری کار کنند خواسته دشمنان اسلام است و در این راستا کار می کنند. زمانی هم که مسلمانان را محصور در کشورها کردند باز هم سعی می کنند به بهانه های مختلف از قبیل زبان، رنگ، نژاد، منطقه و مذهب بین آنان اختلاف ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر مسلمانان می خواهند قدرتمند باشند و توطئه های دشمنان را به راحتی خنثی کنند باید باهم در ارتباط باشند، از ظرفیت ها و تجربیات فکری و فرهنگی و حتی داشته های اقتصادی یکدیگر استفاده و نواقص موجود را رفع کنند تا امت مسلمه قدرتمند شود و در برابر توطئه های دشمنان بصورت جهانی عمل کند.

 

کلیدواژه