سفر اشرف غنی به بامیان؛ سفری عادی یا تلاشی برای انحراف افکار عمومی؟!
(last modified 1395-06-09T11:55:21+00:00 )
سنبله 09, 1395 16:25 Asia/Kabul
  • سفر اشرف غنی به بامیان؛ سفری عادی یا تلاشی برای انحراف افکار عمومی؟!

سفر رئیس جمهوری افغانستان به بامیان هم می تواند سفری عادی باشد و هم تلاشی برای انحراف افکار عمومی از کم کاری ها در بررسی حادثه دهمزنگ کابل

کارشناس سیاسی افغان گفت: سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به بامیان هم می تواند سفری عادی تلقی شود و هم تلاشی برای انحراف افکار عمومی از کم کاری ها در خصوص بررسی حادثه انفجاری دهمزنگ کابل.

دکتر محمد قاهر سینا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: سفر محمد اشرف غنی به ولایت بامیان در مرکز این کشور را می توان در جمع سفرهای ولایتی قرار داد که وی به عنوان رئیس جمهور دارد و در صورتی که اوضاع امنیتی در پایتخت مناسب باشد و سران حکومت باهم مشکل نداشته باشند تعداد این سفرها بیشتر هم خواهد شد.

وی افزود: این سفر جنبه دیگری هم دارد که آن نارضایتی مردم بویژه مردم مناطق مرکزی از تعلل کار کمیسیون بررسی حادثه انفجاری ماه گذشته در جریان تظاهرات اعضای جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل است که در نتیجه آن صدها نفر کشته و زخمی شدند.

به گفته این کارشناس سیاسی این سفر می تواند به نوعی تلاشی باشد برای انحراف افکار عمومی از حادثه دهمزنگ و معطوف شدن آن به سفر آقای غنی به بامیان و رئیس جمهور می خواهد وانمود کند که پروژه برق رسانی به بامیان را از نزدیک بررسی می کند و برای عملی شدن پروژه هایی که وعده داده خودش وارد کار می شود.

سینا همچنان خاطرنشان کرد: نکته دیگر هم این است که آقای اشرف غنی با چنین سفرهایی در نظر دارد در اختلاف نظرهایی که با عبدالله عبدالله دارد تعداد بیشتری از مردم را با خود داشته باشد.

این کارشناس افغان در رابطه با امنیتی شدن فضای بامیان در جریان سفر آقای غنی با وجود اینکه بامیان از ولایات امن افغانستان است، گفت: در سفری که پیشتر آقای غنی به قندهار داشت، با وجود اینکه تدابیر امنیتی هم اتخاذ شده بود اعتراضاتی علیه وی شد و احتمال خطر هم بوجود آمد بر اساس همین تجربه در سفر بامیان این تدابیر بیشتر شود. ضمن اینکه تصور می شد عده ای از مردم توسط عناصری تحریک شده باشند.

وی اضافه کرد: در گذشته هم سفرهای آقای غنی به برخی ولایات از جمله ننگرهار به دلایل امنیتی کنسل شده بود.

 

کلیدواژه