توطئه های امریکا و رژیم صهیونیستی از سوی مسلمانان شناسایی و خنثی می شود
(last modified 1396-09-19T07:38:32+00:00 )
قوس 19, 1396 12:08 Asia/Kabul

نقشه ها و توطئه های امریکا و رژیم صهیونیستی از سوی مسلمانان شناسایی و خنثی و نقشه های آنان نقش بر آب می شود

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان گفت: نقشه ها و توطئه های امریکا و رژیم صهیونیستی از سوی مسلمانان شناسایی و خنثی و نقشه های آنان نقش بر آب می شود.

سید رحمت الله نهضت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص به رسمیت شناسی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مسلمانان اینگونه توطئه های امریکا و رژیم اسرائیل را خنثی می کنند ضمن اینکه در خود امریکا هم چندان خریدار ندارد.  

وی یادآور شد: امریکایی ها و صهیونیست ها طرحی را در خاورمیانه روی دست گرفته بودند که بر اساس آن قلمرو اسرائیل باید تا رود فرات گسترش می یافت، اما نقشه آن ها توسط کشورهای اسلامی شناسایی شد و در سوریه و عراق دچار شکست شدند، از آن پس آنان داعش را در منطقه تقویت کردند تا بتوانند به اهداف خود نزدیک شوند که آن هم به جایی نرسید.

به گفته این کارشناس سیاسی نقشه دیگر امریکا و اسرائیل این است که بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود و در صورتی که این نقشه آن ها عملی شود طبیعی است پس از آن به دنبال آن خواهند بود که شهرهای اطراف آن هم به عنوان شهرهای رژیم صهیونیستی معرفی شوند.

نهضت یار عنوان کرد: اما مسلمانان توطئه و نقشه آن ها را شناسایی کرده اند و علیه این حرکت ایستادگی می کنند، اقدام دونالد ترامپ در رابطه با به رسمیت شناسی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به مثابه نادیده گرفتن باورهای حدود یک و نیم میلیارد مسلمان است و حتی مردم امریکا هم علیه اینگونه اقدامات ترامپ موضع می گیرند و حتی خواستار کناره گیری وی هستند.

این فعال سیاسی-فرهنگی افغان با بیان اینکه مردم افغانستان هم از طرق مختلف نسبت به موضع دونالد ترامپ واکنش نشان دادند، گفت: در این مساله بحث انسانیت و حقوق بشر مطرح است. اگر جلو فعالیت های امریکایی ها و رژیم اشغالگر قدس گرفته نشود، ملت مسلمان در سراسر دنیا علیه این رژیم غاصب قیام خواهند کرد و سرانجام قدس شریف از چنگ آنان آزاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسلمانان در سراسر دنیا امروز بیدار هستند، توطئه های دشمنان اسلام را می شناسند و خنثی می کنند.

 

کلیدواژه