اگر مسلمانان اتحاد خود را حفظ کنند یقیناً امریکایی ها جرات اقدام علیه آنان را نخواهند داشت
(last modified 1396-09-20T08:47:03+00:00 )
قوس 20, 1396 13:17 Asia/Kabul
  • اگر مسلمانان اتحاد خود را حفظ کنند یقیناً امریکایی ها جرات اقدام علیه آنان را نخواهند داشت

در صورتی که مسلمانان اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند یقیناً امریکایی ها به خود جرات نخواهند داد که تصامیمی علیه دنیای اسلام اتخاذ و اجرا کنند

کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان تاکید کرد: در صورتی که مسلمانان اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند یقیناً امریکایی ها به خود جرات نخواهند داد که تصامیمی علیه دنیای اسلام اتخاذ و اجرا کنند.

محمد هاشم فصیحی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام و تصمیم بسیار نابخردانه و به دور از هرگونه توجیه سیاسی اما همراهی های سران برخی از دولت های اسلامی با امریکا هم در آن بی تاثیر نبوده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که اعضای جهان اسلام با این جمعیت کلان اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده و بر آرمان های خود پایبند باشند امریکایی ها توان این را نخواهند داشت که چنین اقداماتی علیه مسلمانان انجام دهند.    

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: ترامپ یک تاجر کلان است اما مشخص نیست که بتواند سیاستمدار موفقی هم باشد تمام افکار او هنوز گرفتار همان تجارت و سود بردن است. زمانی که چنین شخصی در میدان تصمیم گیری های بزرگ قرار می گیرد اتفاقات ناگواری رخ می دهد.

به گفته فصیحی ترامپ تنش ها بین کره شمالی و امریکا را تشدید کرده، سبب افزایش تنش ها میان ایران و عربستان شده، مشکلات زیادی در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه بوجود آورده و تصمیم اخیر وی در رابطه با قدس شریف برخاسته از همین روحیه تنش زایی اوست تا این وضعیت سبب شود که این کشورها بیشتر درگیر شوند و امریکایی ها مشتری های تازه ای برای تسلیحات خود پیدا کنند.

به گفته این صاحبنظر سیاسی امریکا با این فضاسازی ها می خواهد دارایی های کره جنوبی، ویتنام، ژاپن و امثال این کشورها را تاراج کند و همچنان سرمایه های بادآورده کشورهای حاشیه خلیج فارس را غارت نماید و فاصله بین کشورهای اسلامی را بیشتر کند.

وی بیان کرد که این تلاش های ترامپ بیشتر مبنای اقتصادی دارد که تبعات آن نه تنها دامنگیر جهان اسلام خواهد شد بلکه تمام جهان را فرا خواهد گرفت. زیرا اگر مسلمانان که جمعیت بزرگی از جهان را تشکیل داده اند متاثر شوند تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

فصیحی گفت: دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که کارخانه های اسلحه سازی امریکا را نوسازی کند و یکی از راه های نوسازی هم این است که در خاورمیانه نفاق ایجاد کنند تا بتوانند سلاح های انباشته شده خود را به کشورها بفروشد.

وی اضافه کرد: به هر صورت اگر مسلمانان اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند یقیناً امریکایی ها به خود جرات نخواهند داد که تصامیمی مانند به رسمیت شناسی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را در رابطه با دنیای اسلام اتخاذ کنند.

 

کلیدواژه