گلبدین حکمتیار به جای کمک به روند صلح و ثبات اقدام به تفرقه افکنی می کند
(last modified 1396-09-23T11:12:26+00:00 )
قوس 23, 1396 15:42 Asia/Kabul

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به جای کمک به روند صلح و ثبات در این کشور اقدام به تفرقه افکنی می کند

رئیس حزب اسلامی تبیان افغانستان تاکید کرد: گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به جای کمک به روند صلح و ثبات در این کشور اقدام به تفرقه افکنی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با اظهارات حکمتیار مبنی بر اینکه باید حق ولایت بزرگ پکتیا از ولایت‌های کوچک؛ مثل بامیان، دایکندی و پنجشیر بیش‌تر باشد گفت: از زمانی که گلبدین حکمتیار وارد افغانستان شده، آنگونه که تصور می شد به عنوان یک شخصیت ملی و اسلامی عمل و به برقراری صلح و ثبات سیاسی و امنیتی کمک کند، عمل نکرد.

رئیس خبرگزاری صدای افغان اظهار داشت: حکمتیار بر اساس روند مصالحه ملی با دولت تفاهمنامه امضا کرده و به برنامه صلح پیوسته است. انتظار می رفت که او از دولت حمایت و در جهت پیوستن سایر مخالفین مسلح به برنامه صلح تلاش کند اما وی و سایر اعضای حزب اسلامی نه تنها چنین نکردند بلکه حتی اظهارات تفرقه افکنانه و نفرت انگیز مطرح می کنند.

وی افزود: حکمتیار هر از گاهی صحبت هایی مطرح می کند که پیامدهای ناگواری در عرصه سیاست و فرهنگ افغانستان دارد چنانکه اخیراً هم صحبت هایی داشته که از آن بوی تفرقه و نفاق می آید چنین حرکت هایی باعث کوچک شدن خود حکمتیار می شود.

حسینی مزاری عنوان کرد: اگر شخصیتی بخواهد بصورت ملی عمل کند باید در رابطه با همه کشور و مردم نگاه یکسان داشته باشد، صحبت به نفع یک ولایت و تقاضا برای ساخت و ساز و موضوعات اقتصادی آن با داشتن دید مثبت نسبت به سایر ولایات منافاتی ندارد و هیچ دلیلی هم ندارد که وقتی شخصی بخواهد به نفع یک ولایت حرف بزند، به ضرر یا مخالف ولایت های دیگر صحبت کند.

وی اضافه کرد: حالا آقای حکمتیار از یکطرف خودش را کوچک و محدود به یک ولایت کرده در حالی که در گذشته از وی به عنوان امیر حزب اسلامی یاد می شد و در سطح کل افغانستان مطرح بود و از طرف دیگر اینگونه برخورد وی سبب ایجاد نفرت و بدبینی برخی از مردم نسبت به برخی دیگر از مردم می شود که به نفع ثبات و امنیت کشور نیست.

 

کلیدواژه