لفاظی‌های نیکی هیلی ضد ایران؛ وارونه جلوه دادن واقعیت‌های منطقه
(last modified 1396-09-24T07:48:36+00:00 )
قوس 24, 1396 12:18 Asia/Kabul
  •  لفاظی‌های نیکی هیلی ضد ایران؛ وارونه جلوه دادن واقعیت‌های منطقه

نماینده آمریکا در سازمان ملل همزمان با پایان یافتن مهلت کنگره این کشور برای بررسی «برجام»، خشم جهانی از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس و منحرف کردن افکار عمومی از کشتار کودکان و زنان یمنی با تسلیحات آمریکایی مدعی شد ایران به یمن موشک ارسال می‌کند.

«نیکی هیلی» روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران درمقر سازمان ملل متحد در نیویورک، با نمایش لاشه موشک شلیک شده از یمن به سمت ریاض در اوایل نوامبر 2017، ادعا کرد ایران برای جنبش انصارالله یمن (حوثی‌ها) سلاح ارسال می‌کند. نماینده آمریکا درسازمان ملل سپس به موضوع «برجام» اشاره کرد و مدعی شد این توافق فقط مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیست. 

«غلامعلی خوشرو» نماینده ایران درسازمان ملل بلافاصله پس از شوی سیاسی «نیکی هیلی» که نشان از ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه ضد ایران دارد، دربیانیه‌ای تاکید کرد: اتهامی که آمریکا به ایران وارد کرده، بی‌اساس و غیرمسوولانه، تحریک‌آمیز و ویران کننده است. خوشرو تصریح کرد: اتهامات آمریکا ضد ایران باهدف سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی عربستان‌سعودی در یمن با همدستی آمریکا مطرح می‌شود.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تعقیب اهداف مُخرب خود درمنطقه غرب آسیا، درصدد فریب مستمر افکار عمومی جهان است. این روش دردوران ریاست جمهوری «جورج بوش پسر» تکرار شد و تجربه تلخی برای آمریکایی‌ها داشت. درسال 2003 دولت وقت آمریکا با استناد به اطلاعات گُمراه‌ کننده و دروغین درباره وجود تسلیحات ممنوعه درعراق، زمینه لشکرکشی به این کشور را فراهم کرد، اما سرانجام این اشغالگری، خفت و خواری برای آمریکایی‌ها بود.

دولت ترامپ درچارچوب تقسیم کار با صهیونیست‌ها و سعودی‌ها، اهداف خود را با روایت‌های جعلی ضد ایران پیش می‌برد. آمریکا در بحث «برجام» و نقش و نفوذ تاثیرگذار ایران در تحولات منطقه، با ماجراجویی به دنبال ائتلاف منطقه‌ای و جهانی ضد ایران است. آمریکا دربحث منطقه‌ای تلاش دارد نقش ایران را به‌زعم خود مُخرب جلوه دهد و دراین میان؛ با صهیونیست‌ها و سعودی‌ها کار می‌کند تا واقعیت‌های منطقه وارونه جلو داده شود. تهدید خواندن برنامه موشکی ایران و دخالت ایران در امور کشورهای عربی، ترفندی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های دو رژیم کودک‌کش صهیونیستی و سعودی و همزمان تداوم کارمشترک آمریکا با این دو رژیم برای ماجراجویی است. آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در منطقه به دروغ و ماجراجویی روی آورده است. درهمین چارچوب؛ «جان آراووسیس» John Aravosis روزنامه‌نگار و کارشناس آمریکایی پنجشنبه‌شب درواکنش به ادعای نیکی هیلی ضد ایران، گفت: «هیچ دلیلی برای باور کردن ادعاهای نیکی هیلی درباره ایران وجود ندارد؛ وی نماینده یک دروغگوی بیمار یعنی ترامپ است.»

آمریکا درحالی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم می‌کند که این کشور از سال 2015 به مرکز آزمایش سلاح آمریکایی توسط عربستان‌سعودی تبدیل شده است. ائتلاف متجاوز سعودی نزدیک به سه سال است با تسلیحات آمریکایی، روزانه مردم یمن به‌ویژه کودکان و زنان یمنی را قتل‌عام می‌کند. درهمین زمینه؛ دو خبرنگار زن فرانسوی نخستین بار با لباس مبدل به یمن رفتند و فاش کردند: «بمب‌هایی که رژیم سعودی برسر مردم مظلوم یمن می‌ریزد آمریکایی و از نوع ممنوعه خوشه‌ای است.»     

این موضوع و موارد دیگر از جمله توطئه دولت آمریکا ضد قدس، واقعیت‌های کنونی منطقه غرب آسیا است؛ واقعیت‌هایی که کاخ سفید نقش مستقیم در آنان دارد. درچنین شرایطی؛ لفاظی‌های نمایند ترامپ درسازمان ملل ضد ایران، درچارچوب انحراف افکار عمومی از این واقعیت‌ها است.  

کلیدواژه