قدس از قداست و اهمیت خاصی برخوردار است و احترام به آن احترام به بشریت می باشد
(last modified 1396-10-03T10:52:54+00:00 )
جدی 03, 1396 15:22 Asia/Kabul
  • قدس از قداست و اهمیت خاصی برخوردار است و احترام به آن احترام به بشریت می باشد

قدس به عنوان قبله اول مسلمین برای تمام مسلمانان از قداست و اهمیت خاصی برخوردار است و احترام به قدس احترام به بشریت و شعائر اسلامی است

کارشناس و پژوهشگر سیاسی افغان تاکید کرد: قدس به عنوان قبله اول مسلمین برای تمام مسلمانان از قداست و اهمیت خاصی برخوردار است و احترام به قدس احترام به بشریت و شعائر اسلامی است.

سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: وظیفه هر مسلمان و هر انسان است که از قدس شریف حمایت کند و وظیفه انسانی و اسلامی است که در برابر اشغالگری صهیونیست ها مقابله شود.

وی با اشاره به قدردانی مجلس نمایندگان افغانستان از رای قاطع کشورها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تصویب پیش نویس قطعنامه مربوط به بیت المقدس اظهار داشت: افغانستان از جمله کشورهایی است که از چند دهه قبل در آتش توطئه های دشمنان می سوزد و در قبال اینگونه توطئه ها حساس است و احساس مسوولیت می کند، پارلمان افغانستان هم مربوط به مردم این کشور و مجلسی اسلامی است که وظیفه دارد از قدس حمایت کند.

به گفته این کارشناس افغان مردم افغانستان باید به هر وسیله ممکن از هویت قدس و مردم فلسطین پشتیبانی کنند و توطئه خصمانه امریکا و رژیم صهیونیستی در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را شدیداً محکوم کنند از همین رو پارلمان افغانستان واکنش نشان داده و دولت این کشور هم باید همین رویه را در پیش بگیرد.

مظفری همچنان خاطرنشان کرد: اینکه برخی کشورهای غربی جرات پیدا می کنند علیه مقدسات اسلامی اقدام کنند به خاطر انفعال یا همراهی تعدادی از دولت های کشورهای اسلامی با آن هاست و این عملکرد آنان به هیچ عنوان اسلامی نیست.

وی اضافه کرد: تا زمانی که افرادی مانند ترامپ دست از خواسته ها و عملکردهای خبیثانه خود برندارند مسلمانان هم باید به تحرکات و اقدامات خود علیه تصامیم دشمنان اسلام ادامه دهند و متحدانه در کنار هم ایستادگی کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

 

کلیدواژه