تکفیری های داعش و حامیان آن ها فرهیختگان افغان را هدف گرفته اند
(last modified 1396-10-09T08:21:30+00:00 )
جدی 09, 1396 12:51 Asia/Kabul

تکفیری های داعش و حامیان آن ها فرهیختگان و افراد مومن و پرتلاش افغان را هدف گرفته اند

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان ضمن انتقاد از کم کاری دولت افغانستان و خارجی ها برای تامین امنیت گفت: تکفیری های داعش و حامیان آن ها فرهیختگان افغان را هدف گرفته اند.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با تسلیت به خانواده های شهدا، مردم مسلمان افغانستان و بویژه جامعه فرهنگی به مناسبت حمله خونبار روز پنج شنبه تروریست های داعشی به مرکز فعالیت های اجتماعی-فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان در کابل اظهار داشت:  وعده های دولت افغانستان و دولت امریکا در رابطه با تامین امنیت عملی نشده و شاهد وقوع حملات و انفجارهای خونین هستیم که فرهیختگان، جوانان و پژوهشگران در نتیجه آن شهید و مجروح می شوند.

وی افزود: افغانستان امروز در یک بحران شدید ناامنی قرار دارد، جنایاتی که داعش در افغانستان انجام می دهد روی طالبان را هم سفید کرده چنانکه طالبان هم مسوولیت این حمله را نپذیرفتند، دولتمردان افغان نسبت به تامین امنیت بی توجهی می کنند و هدف حملات داعشی ها با حمایت امریکایی ها و دیگران، فرهیختگان، پژوهشگران و عامه مردم است که هیچ خط قرمزی هم برای آن ها وجود ندارد.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر عنوان کرد: تکفیری ها و داعشی ها بیشتر به دنبال از بین بردن نیروهای فرهیخته، مومن و مسلمان هستند و شیعه و سنی هم برایشان فرقی نمی کند بنابراین چنین می توان نتیجه گرفت که دشمنان اسلام می خواهند مسلمانان را از آموزه های این دین مقدس دور کنند.

ظهوری حسینی با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه هدف چنین حملاتی تفرقه افکنی میان مردم افغانستان است، گفت: در حملاتی که تاکنون صورت گرفته این هدف دشمنان محقق نشده و آنان ناامید شده اند و در آینده هم چنین خواهد بود.

وی اضافه کرد: به هر صورت دولت افغانستان در تامین امنیت ضعیف عمل می کند و حتی احساس می شود که بصورت غیر مستقیم به نفع برخی جریان ها حرکت می شود، مردم افغانستان اما آگاه هستند و می دانند که این حملات و جنایات از سوی دشمنان اسلام انجام می شود و دشمنان در جهت ایجاد تفرقه در بین مردم افغانستان موفق نخواهند شد.

 

کلیدواژه