گروه داعش به آن شکلی که در خاورمیانه دیده می شد در افغانستان وجود ندارد
(last modified 1396-10-14T14:09:14+00:00 )
جدی 14, 1396 18:39 Asia/Kabul
  • گروه داعش به آن شکلی که در خاورمیانه دیده می شد در افغانستان وجود ندارد

داعش به آن شکلی که در کشورهای خاورمیانه دیده می شد در افغانستان مشاهده نمی شود و کسانی که تحت نام داعش فعالیت می کنند تروریست هایی هستند که در گذشته هم در این کشور حضور داشتند

کارشناس سیاسی-نظامی افغان تاکید کرد: گروه داعش به آن شکلی که در کشورهای خاورمیانه دیده می شد در افغانستان مشاهده نمی شود و کسانی که در این کشور تحت نام داعش فعالیت می کنند همان تروریست هایی هستند که در گذشته به نام های دیگری فعالیت داشتند.

محمد یوسف امین زازی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به راه اندازی عملیات علیه گروه های تروریستی بویژه داعش گفت: تعداد زیادی از افراد تبهکار از کشورهای مختلف که جایی در کشورهای خود نداشتند، طی دهه های گذشته به پاکستان آمدند و در سال های اخیر به افغانستان منتقل شده اند و اگر قرار است عملیاتی علیه آنان انجام شود باید شدید باشد.

وی تصریح کرد: آن ها کسانی هستند که به غیر از جنگ کار دیگری بلد نیستند، تحت عنوان تروریست شناخته می شوند و کشورهای قدرتمند به خاطر تامین منافع خود از آن ها استفاده می کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اعلام اداره امنیت ملی افغانستان در مورد دستگیری سیزده تن از نیروهای داعش در کابل عنوان کرد: باید به درستی تحقیق شود که آیا واقعاً این افراد جزء گروه داعش هستند و یا مربوط به گروه های تروریستی دیگرند ضمن اینکه اگر آن ها اعضای داعش هستند باید به مردم نشان داده شوند و مشخص شود که توسط چه کسانی به افغانستان منتقل شده اند و پشت پرده چه کسانی قرار دارند.

زازی همچنان خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در افغانستان ابزار بازی کسانی هستند که آن ها را ایجاد کرده اند و اهداف خود را از طریق آنان دنبال می کنند اما به جهانیان وانمود می کنند که علیه تروریزم مبارزه می کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی غربی ها سازندگان اصلی گروه های تروریستی در منطقه هستند و برنامه های خاصی را به آن ها دیکته کرده بودند که البته گاهی برخی از این گروه ها از کنترل غربی ها خارج می شوند و آنچه تحت نام مبارزه با تروریزم از سوی غربی ها انجام می شود جنگ با همین گروه ها است.

وی اضافه کرد: با همه این ها غربی ها همچنان درپی غارت منابع کشورهای منطقه می باشند و از گروه های تروریستی ساخته و پرداخته خود به این منظور و علیه کشورهای منطقه استفاده می کنند و اگر کشورهای منطقه به خود نیایند و جلو این تلاش ها را نگیرند فجایعی به بار خواهد آمد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

 

کلیدواژه