امریکا از سرکوبگری اعتراضات مدنی تا حمایت از حقوق ملت ها
(last modified Wed, 10 Jan 2018 07:41:39 GMT )
جدی 20, 1396 12:11 Asia/Kabul
  • امریکا از سرکوبگری اعتراضات مدنی تا حمایت از حقوق ملت ها

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه سیاست های  مزورانه دولتمردان امریکا با صدور قطعنامه‌ای ،از ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران حمایت و جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

در بخشی از این قطعنامه که روز سه شنبه به تصویب  رسید ، آمده است: «مجلس نمایندگان به دولت توصیه می‌کند از تحریم‌های هدفمند استفاده کرده و برای برگزاری جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکوم کردن نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم ایران و ایجاد ساز و کاری که بر اساس آن شورای امنیت بتواند این موارد نقض را رصد کند، تلاش کند

امریکا  در حالی ایران را به نقض حقوق بشر و صادرات خشونت و خونریزی متهم می‌کند که سال هاست  مردم امریکا شاهد اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی هستند .

حضرت آیت الله  خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در بیاناتی  با اشاره به گزافه‌گویی‌های مقامات امریکایی در باره ایران گفتند : شما خجالت نمی کشید؟ در یک‌سال گذشته هشتصد نفر از مردم امریکا به دست پلیس کشته شده اند. در قضیه قیام وال استریت هر کاری که توانستید بر ضد مردم کردید و با هر احتمال و تهمتی، مردم را کشتید؛ آن وقت برای مردم ایران اظهار نگرانی می کنید؟

هیلاری کلینتون رقیب  ترامپ در انتخابات گذشته  در اظهاراتی از کشته شدن روزانه 90 نفر در آمریکا بوسیله سلاح گرم خبر داد و گفت  : «سالانه 33 هزار نفر در این کشور با اسلحه به قتل می‌رسند و این به معنای کشته شدن 90 نفر در روز با شلیک اسلحه است.» 30 هزار نفری که سالانه بوسیله اسلحه در آمریکا کشته می‌شوند. غیر از مردم عادی هستند که بوسیله پلیس آمریکا کشته می‌شوند .

پایگاه آمریکایی اینترنتی «لاپروگرسیو»  با ‌اشاره به «افزایش بی‌سابقه زندانیان سیاهپوست» در این کشور

می نویسد: «تعداد زندانیان سیاهپوست در آمریکا بیش از سیاهپوستانی است که در سال 1850 و پیش از جنگ داخلی این کشور به بردگی کشیده می‌شدند 

بومیان آمریکا در یکی از  تجمعاتی  که چندی قبل دراعتراض  به ساخت خط لوله انتقال نفت از طریق رودخانه «میسوری» در مریلند برگزار شد ؛در پلاکاردهایی جمله ای با این مضمون نوشتند : «هنگامی که شما به تاراج سرزمین‌های بومی ادامه داده و بومیان را سرکوب می‌کنید چگونه به خود جرأت می‌دهید که از آزادی و برابری صحبت کنید.».

نکته در همین واقعیت است که  اگر نمایندگان ملت امریکا  نگران  پایمال شدن حقوق مردم هستند ؛ باید ابتدا نگاهی به درون جامعه امریکا کنند .

 ویلیام. و. شانون William_V._Shannon مفسر  نیویورک تایمز ؛در یاد داشتی برشکست‌های سیاست امریکا این گونه می نویسد :

"ایالات متحد از یک ربع قرن پیش کوشیده است تا در جهان سوم نیکی کند، به تقویت آزادی سیاسی بپردازد و عدالت اجتماعی را بالا برد. امّا در امریکای لاتین جایی که ما دوست و حامی سنتی آنان بوده‌ایم، و در آسیا جایی که ما دردناکترین قربانی‌ها را از مردان جوان و ثروت‌هایمان داده‌ایم، روابطمان غالباً سرچشمهٔ همیشگی اندوه، اتلاف و تراژدی بوده است".

 با نگاه به این واقعیت ها و گذشته و حال امریکا ، تصویب  قطعنامه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان امریکا را می بایست دنباله  رفتارهای مزورانه امریکا در حمایت از حقوق بشر دانست  که هیچ ارزشی ندارد .