دلو 11, 1396 11:05 Asia/Kabul
  •  ادعاهای رییس سازمان سیا امریکا  علیه ایران

مقام های کاخ سفید در چند روز اخیر در یک خیز تازه ایران هراسی موج تازه ای را علیه ایران براه انداخته اند.

 این تحرکات با  نمایش نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل با دعوت از سفرای کشورهای عضو شورای  امنیت به ضیافت ناهار ترامپ  و نمایش  تکراری نشان دادن  مشتی آن پاره با جعل شواهد  مضجک  برای متهم کردن ایران به ارسال  موشک و سلاح به یمن  کلید خورد .

در تکمیل این نمایش سیاسی ؛ «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا  هم در گفت‌‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری «بی. بی. سی» با منتسب کردن موشک‌های انقلابیون یمن به ایران، شلیک این موشک‌ها به سوی عربستان را «غیر قابل پذیرش» و به مثابه «اقدامی جنگی» توصیف کرد.

وی با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا علیه ایران، مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در راستای منافع ایران نیستند.  سیاست  دولتمردان امریکا  همواره با  چاشنی  ایران هراسی  و تهدید علیه ایران همراه بوده است . دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم سه‌شنبه شب به وقت واشنگتن  در بخشی از  سخنرانی سالانه‌اش در کنگره  به ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران اشاره کرد و گفت: «...زمانی که ناآرامی‌ها در ایران شکل گرفت، من ساکت نماندم. آمریکا در مبارزه شجاعانه مردم ایران برای آزادی، در کنار آن‌ها می‌ایستد.«

اما این چه استدلالی است که امریکا هرگونه مداخله و نا امن سازی ایران و منطقه و اشغالگری خود را که نمونه اش وضعیت افغانستان و عراق است  را  امنیت  سازی در منطقه و دفاع از آزادی می نامد ؟

واقعیت این است که مقام های امریکا در قالب سیاست دفاع از  منافع ملی   با اظهاراتی فرافکنانه مدام   با متهم  کردن ایران به نا امن سازی منطقه و آنچه امریکا حمایت ایران از تروریسم می خواند؛ می کوشند تا تصویری مثبت از نقش امریکا در منطقه و جهان  ترسیم کنند؛ در حالیکه ماهیت واقعی نقش امریکا تولید جنگ و نا امنی و تروریسم و القاعده و داعش بوده است  .

امریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی استفاده کرده و در حال حاضر نیز بزرگترین زرادخانه اتمی  جهان را در اختیار دارد و به اسراییل  کمک کرد تا به سلاح اتمی دست یابد ؛ اما پیوسته ادعا می کند که ایران بدنبال سلاح اتمی است و موشک های بالستیک ایران برای  حمل کلاهک های اتمی طراحی شده اند.

متهم کردن ایران به  حمایت از تروریسم ؛ نیز نقشه دیگر امریکا برای مداخله در منطقه است .این جریان  در واقع طرح   مشترک امریکا  ، اسراییل و عربستان برای  حذف ایران از معادلات منطقه ای است و بخشی از طرح امریکا برای  تغییر نقشه خاورمیانه ای است .

سرلشکر رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تحلیل رفتار های  امریکا  می گوید :

"...واقعیت آن است که روسای فعلی و پیشین کاخ سفید به  درستی به این موضوع آگاه هستند که منشاء افراط گرایی در منطقه کجاست، لیکن سیاست‌ها و انگیزه‌های مالی باعث تغییر جهت در مواضع و گفتار رئیس جمهور فعلی آمریکا شده است و در حقیقت سود سرشار ایالات متحده در رواج نا امنی و ایجاد تنش بین کشورهای اسلامی در منطقه است."

 ماهیت واقعی امریکا به ملت ایران اثبات شده است .بیش از نیم قرن خصومت ورزی امریکا سندی روشن  در این زمینه است .

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی /آوریل گذشته  حمل ماه 96/ در سخنانی  به مناسبت روز ارتش با اشاره به انواع توطئه ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خاطرنشان کردند:" اگر بنا بود جمهوری اسلامی و ملت ایران از قدرتها بترسد و در مقابل آنها عقب نشینی کند، اکنون دیگر هیچ اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی ماند."