دلو 12, 1396 16:45 Asia/Kabul
  • رفتارهای منافقانه آمریکا و هوشیاری مردم ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به دولت‌مردان آمریکایی که برای حمایت از مردم ایران، اشک‌تمساح می‌ریزند، تاکید کرد: «مردم ایران تجاوزات شما را به منطقه از یاد نبرده‌اند؛ شما به افغانستان و عراق تجاوز کردید و به داعش کمک می‌کنید و شما هستید که می‌خواهید در منطقه امنیت نباشد.»

«حسن روحانی» روز پنجشنبه در اولین روز دهه‌فجر پیروزی انقلاب اسلامی در سیرجان کرمان با تاکید بر اینکه «در واشنگتن کسی فکر نکند می‌تواند برای ملت بزرگ ایران تصمیم بگیرد»، اظهار کرد: «مردم ایران، جنایات شما را در طول تاریخ دیده‌اند و ساواک و شکنجه‌های ساواکی را که به دست شما بنیاد نهاده شد، فراموش نکرده‌اند.» روحانی تصریح کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با فداکاری خود یک گام به پیش گذاشته و هر زمان برای ایران مشکل و معضلی بوجود آمده است، ملت به صحنه آمد و آن معضل را حل و فصل کرد.

اشاره رئیس جمهوری اسلامی ایران به رفتار خصمانه دولتمردان آمریکایی درقبال ملت ایران، حمایت آنان از اغتشاشات اخیر در چند شهر ایران بود که از جایگاه به اصطلاح حامی مردم ایران وارد شدند اما سپتامبر 2017 همین دولتمردان آمریکایی، مردم ایران را به‌زعم خود تروریست خواندند. ازاین نوع رفتارهای منافقانه و خصمانه آمریکایی‌ها درقبال مردم ایران در طول حیات 40 ساله انقلاب اسلامی به فراخور رخ داده است. حتی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رفتار کودتاگران آمریکایی درقبال دولت وقت و قانونی ایران (دولت مصدق) نشانه‌های رفتار به ظاهر دوستی آنان درقبال مردم ایران آشکار شد. 

با پیروزی انقلاب اسلامی، این نوع رفتارهای منافقانه بیشتر شد و دولت‌های مختلف در آمریکا (فرقی نداشت چه دموکرات‌ها و چه جمهوریخواهان) هرازگاهی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران و حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم در منطقه، تحریم‌هایی را ضد ملت ایران وضع کردند. دراین چارچوب؛ حتی تحریم دارویی ملت ایران هم در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفت که دَم از حقوق بشر می‌زنند. با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی، به کرات دشمنی سرسخت آمریکا با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده بوده و دراین میان؛ دوستی آمریکایی‌ها با ملت ایران، شعاری فریبنده است. هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس و جان باختن همه سرنشینان آن، گواه مستند دیگری بر دشمنی مستقیم آمریکا با ملت ایران است. علاوه بر این؛ استفاده «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کنونی آمریکا از واژه معجول برای خلیج‌فارس، نشان از دشمنی وی با تاریخ ملت ایران دارد. 

در موضوع «برجام» هم، دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران به اوج خود رسیده است. وضع تحریم‌های مختلف با وجود امضای آمریکا پای سند برجام، باردیگر هم به ملت ایران و هم به جهانیان ثابت کرد، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند. همه این رفتارها، یک نشانه ثابت دارد و آن، «دشمنی سرسخت و دائمی آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران» است که امروز در همه عرصه‌ها مستقل و خارج از اراده آمریکا عمل می‌کند. درهمین چارچوب؛ «علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل درباره زورگویی استکبار جهانی گفت: «یکی می‌گوید برجام را حفظ می‌کنیم، البته باید موشک‌تان محدود شود؛ یکی دیگر می‌گوید حضورتان (ایران) را در منطقه محدود کنید. به چه دلیل؟ آیا این زورگویی نیست؟ این زور را زمان رژیم شاه می‌توانستید بگویید، اما الان خیر.»

کلیدواژه