دلو 18, 1396 08:29 Asia/Kabul
  • انقلاب اسلامی؛ اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار

مدافعان امنیت ایران اسلامی  یکی از ستون های اصلی اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند که  با توانمندی ها ی  خود در عرصه نبرد با دشمنان نشان داده  که  از قدرت بازدارنگی  لازم در مقابل تهدید ها برخوردارند.

 جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تجربه دوران  جنگ تحمیلی ،اکنون در محیط پیرامونی خود با تهدید های مستقیم و غیر مستقیم مواجه است .از اینرو یکی از اهداف مهم در دکترین  نظامی  ایران ، تقویت توان دفاعی است . 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در همین  خصوص در بیاناتی  در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی کشور با اشاره به استمرار خصومت ورزی های  امریکا علیه ایران بر لزوم  افزایش قدرت دفاعی تاکید و خاطرنشان کردند: دشمن از تبدیل شدن ایران به کشوری اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سیاسی، دفاعی و علمی، کاملاً عصبانی و به‌شدت نگران است.

تجربه 8 سال جنگ تحمیلی  و تهدید ها علیه ایران و حضور فزاینده   نظامی بیگانگان در منطقه  و فروش میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای همسایه ایران درحوزه  خلیج فارس نشان از این واقعیت دارد که هدف  امریکا در منطقه به چالش کشاندن امنیت ایران است.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ  توان نظامی ایران  در دفاع از خود و صیانت از امنیت منطقه  می گوید :

"ما برای دفاع از مردم و کشورمان،‌هر سلاحی از هر نوعی نیاز داشته باشیم، در ساختن و انبار کردن سلاح و در زمان لازم- برای دفاع از خودمان- در استفاده از این سلاح‌ها تردید نمی‌کنیم."

سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای بازدارندگی موثر شکل گرفته است.

در این راستا گام های موثری در حوزه فناوری های دفاع  هوا و فضا / حوزه موشکی /؛نبردهای دریایی و زمینی و همچنین در زمینه  جنگ های نا متقارن برداشته شده است و بویژه افزایش توان موشکی در حوزه زمین به زمین و زمین به هوا، از اولویت های جدی در برنامه های دفاعی ایران است و هیچ تاخیر و توقفی در این مسیر وجود نخواهد داشت. 

 امیرسرتیپ  "امیر حاتمی" وزیر دفاع ایران  می گوید؛ در همه ابعاد نیازمندی های بومی دفاعی ایران ادامه خواهد یافت که یکی از آنها حوزه مهم هوایی است و در همین چارچوب در ایام دهه مبارک فجر دستاوردی جدید در زمینه  تولید پهپادی پیشرفته   تقدیم نیروهای مسلح شد .

وزیر دفاع ایران گفت :".. روزی آرزوی ما این بود که بتوانیم مقداری جلوتر از خودمان را در عملیات نظامی ببینیم اما اکنون این امکان به دست فرزندان عزیز ایران فراهم شده است که می توانیم مدت زیادی پرواز، مراقبت ، شناسایی و عملیات انجام دهیم که سبب توانمندتر شدن نیروهای مسلح ما خواهد شد."

امروز  جمهوری اسلامی ایران در حیطه اقدامات متعارف  دفاعی  بر امادگی در بالاترین سطح تاکید دارد  و در ساخت و  استفاده از تجیزات دفاعی متعارف لحظه ای تردید نمی کند .