ایثار  و شهادت ؛ منشاء  اقتدار واقعی ملت ایران
(last modified Sun, 25 Feb 2018 05:51:24 GMT )
حوت 06, 1396 10:21 Asia/Kabul
  •  ایثار  و شهادت ؛ منشاء  اقتدار واقعی ملت ایران

در محیط پیرامونی ایران   کشورهایی هستند  که سالیانه دهها یا صدها میلیارد  دلار هزینه  خرید تسلیحاتی می کنند که حتی قادر به نگهداری از انها نیستند .

 برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از آن جمله هستند که  میلیارد ها  دلار را صرف  خرید تسلیحات غیر ضروری  می کنند،اما هیچگاه نتوانسته اند مفهوم حقیقی امنیت را درک کنند .انها  خود را همواره  وامدار کشورهای خارج از منطقه می دانند و به تعبیر ظریف ، وزیر امور خارجه ایران  با یک قهر کشورهای بزرگ لرزه بر اندامشان می افتد و با یک لبخند آنها احساس شعف و امنیت می کنند.  این کشورها استقلال، عزت، حیثیت و آبروی خود را گرو گذاشتند تا امنیتی برای خود بخرند، اما عملا  منابع سرشارشان را به تاراج کمپانی های تسلیحاتی دادند  در حالیکه هرگز به امنیت واقعی نرسیدند.  زیرا امنیت را نمی شود از بیرون وارد کرد و یا آنرا خرید .

وزیر امور خارجه  ایران ، روز شنبه طی سخنانی در همایش" ایثار، زبان صلح جهانی "، در دانشگاه تهران گفت :"آیا این مایه خفت و خواری برای همسایگان نیست که رئیس جمهورامریکا اعلام کندمن تا قول سرمایه گذاری از اینها نگرفتم ، به منطقه نرفتم. ترامپ یکسال پیش علنا گفت من آنها را برای دوشیدن می خواهم."

این در حالیست  که امریکا و همین دسته از کشورها همواره ایران را نگاه می کنند و ایران را مقتدرترین، قدرتمندترین و امن ترین  و پر آینده ترین کشور منطقه می شناسند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با طرح این پرسش که  امنیت، سربلندی و عزت ایران از کجا آمده است ،می گوید؛ تسلیحات و آمادگی دفاعی در شکل گیری این اقتدار مهم است وقطعا  برنامه موشکی ایران هم در این فرِآیند نقش غیر قابل انکاری دارد ؛اما مگر همین این ابزارها را همسایگان ایران  ندارند؟ آیا عربستان موشک با برد دو هزار و ٥٠٠ کیلومتری ندارد، و آیا  موشک های آن از نسل موشکهای قاره پیما و از نسل موشکهایی که قابلیت حمل سلاحهای هسته ای دارند، نیستند؟

عربستان سال گذشته بیش از یکصد  میلیارد دلار صرف خرید سلاح کرد ومطابق آمارها  در حال حاضر سومین کشور پرهزینه تسلیحاتی است.

واقعیت این است که  منبع حقیقی اقتدار ملت ایران فرهنگ ایثارو شهادت است که با وجود گذشت  سی ونه  سال هنوز هم پر قدرت جریان دارد و به فرهنگ  و گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شده است .حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ماه ژوییه گذشته  در دیدار جمعی از فرماندهان، رزمندگان و هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه‌های فرهنگی دوران  دفاع مقدس تاکید کردند: حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است و اگر آن حرکت جهادی و فداکارانه نبود، قطعاً روحیه انقلابی در معرض تهدید قرار می‌گرفت.

بی تردید اگر امروزرزمندگان ایرانی بعنوان  مدافعان حرم در صف مقدم مبارزه با داعش در سوریه ایستاده اند  نشان از جاری بودن همان ارزش ها ی ماندگار ایثار گری و شهادت طلبی دوران دفاع مقدس است .