هشدار دبیر کل حزب الله لبنان درباره توطئه های گسترده علیه مقاومت
(last modified 1396-12-06T08:14:17+00:00 )
حوت 06, 1396 12:44 Asia/Kabul
  •  هشدار دبیر کل حزب الله لبنان درباره توطئه های گسترده علیه مقاومت

سیدحسن نصرالله ، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز شنبه در سخنرانی خود در شهر بعلبک با اشاره به شکست نقشه آمریکا و متحدانش در منطقه و شکست داعش گفت: امروز باید ثمره کاشته‌های خود را درو کنیم و مهم‌ترین دستاوردمان حمایت از مقاومت است. سیدحسن نصرالله هشدار داد که دشمنان بدنبال توطئه های بیشتر علیه مقاومت هستند .

دبیر کل حزب الله لبنان  درباره سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به لبنان یادآور شد: هدف اصلی او از این سفر مقابله با حزب‌الله بوده است .     

 تیلرسون در مواضعی گستاخانه و فتنه جویانه صراحتا" به مقامات لبنانی گفت: حزب الله و سلاح آن مشکلی است که باید حل شود . همانطور که سید حسن نصرالله به آن اشاره کرده است سخنان اخیر وزیرخارجه آمریکا نشان داد تلاش مذبوحانه ای برای اختلاف افکنی در بین لبنانی ها و تحریک مردم علیه مقاومت در جریان است .  تکرار چند باره عبارت های خصمانه علیه حزب الله در اظهارات مقامات آمریکایی در هفته های اخیر و اتهام زنی های مکرر به  مقاومت لبنان بیانگر نگرانی  قدرت های سلطه گر از پیروزی های حزب الله و محور مقاومت است .

موفقیتهای جبهه مقاومت در کنار زدن موانع سیاسی و بین المللی و وارد ساختن ضربه کاری به تکفیری ها  و به تعطیلی کشاندن پروژه آمریکایی موسوم به خاورمیانه جدید در منطقه  ، موجب کینه ورزی آمریکا و متحدانش علیه مقاومت شده است . مقابله غرب و صهیونیسم و حکام مرتجع عرب با حزب الله لبنان ، موضوع جدیدی نیست اما تشدید این مقابله در شرایط کنونی ، قابل تامل است. حزب الله لبنان یکی از بازیگران اصلی در محور مقاومت خاورمیانه است  و  دستاوردهای زیادی برای منطقه بویژه در سالهای اخیر داشته است. ناکامی های پیاپی رژیم صهیونیستی و شکست داعش از جمله مهمترین دستاوردهای مقاومت در منطقه در سالهای اخیر است  که این موفقیتها بازتاب گسترده  بین المللی داشته است و مقاومت را به عنوان سد مستحکم در برابر رژیم ها  و گروه های  تروریستی مطرح کرده است . 

حزب الله یکی از بخش های اساسی جامعه لبنان و بخشی از مقاومتی است که اشغالگران اسرائیلی را از جنوب لبنان بیرون رانده است  و از ارکان دفاعی لبنان در خصوص مقابله با تروریسم و عملیات پیشدستانه علیه آن محسوب می شود. در چنین وضعیتی اتحاد چند وجهی عناصر  شرارت در منطقه یعنی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و حکام عربی با ارزیابی تحولات منطقه به این نتیجه رسیده اند که تنها مانع در برابر سیاستهای سلطه جویانه آنان  خط مقاومت در منطقه است . در چنین شرایطی توطئه ها علیه کانون های اصلی مقاومت از جمله حزب الله لبنان متمرکز شده و به این ترتیب حزب الله همواره هدف توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی حکام عرب قرار گرفته است  . محور شرارت (  آمریکا  ، اسرائیل و عربستان )  در منطقه درصدد است  با مداخلات  بیشتر در منطقه  و امور داخلی کشورها از جمله انتخابات این کشورها  زمینه پیشبرد اهداف  خود   و به حاشیه راندن  لایه های اصلی مقاومت  از جمله  حزب الله را فراهم کند .

این درحالی است که محور  شرارت بر تحرکات  و تهدیدات نظامی خود نیز در منطقه افزوده است  . در این چارچوب   آمریکا با گسترش تحرکات  نظامی زمینی در خاک سوریه  به مداخلات نظامی خود در این کشور  ابعاد گسترده تری داده  است . تحرکات آمریکا درعراق نیز در قالب ائتلاف ضد تروریسم  نیز همچنان ادامه دارد و با  فضاسازی ها درصدد  باقیماندن در عراق و ایجاد پایگاه های نظامی در این کشور است . این درحالی است که  تعرضات و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و تشدید خشونتهای این رژیم  علیه فلسطینی ها و تهدیداتش علیه لبنان  نیز در ماههای اخیر شدت یافته است.  روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم «عبدالباری عطوان» با اشاره به برخی اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی از جمله  تهدیدات جنگی این رژیم تاکید کرد که چنین اقداماتی نه تنها ملتهای منطقه را  نترسانده است  بلکه آنها را برای رویارویی با تجاوزات این رژیم مصمم تر کرد. 

عربستان نیز به عنوان یکی از سرکردگان اصلی جریان  تکفیری در منطقه  ضمن  پیگیری طرح هایی توطئه آمیز مداخله جویانه و فتنه گرانه خود در عراق و سوریه بر شدت تجاوزگری ها و جنایاتش در یمن افزوده است . مجموعه این تحرکات ؛ این واقعیت را که صهیونیسم و وهابیت  با حمایت امریکا  صحنه گردان اصلی جریانهای  شرارت  آمیز و توطئه آمیز در منطقه بویژه علیه مقاومت در منطقه هستند ؛ نمایان  ساخته است . 

کلیدواژه