حوت 20, 1396 14:07 Asia/Kabul

گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با جبهه مقاومت مواجه شده و شکست خورد اما مردم و دولت افغانستان در مبارزه با این گروه تنها مانده اند

فعال سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با جبهه مقاومت مواجه شده و شکست خورد اما مردم و دولت افغانستان در مبارزه با این گروه تنها مانده اند.

امیر محمد ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: پیش از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه گمانه زنی ها بر این بود که گزینه بعدی این گروه و حامیانش برای فعالیت، افغانستان است که بالاخره در آن کشورها با شکست مواجه شد و امروز در افغانستان فعال شده است.

وی افزود: داعش فعالیت خود را بویژه در شمال افغانستان گسترش داده و بخشی از ناامنی ها ناشی از فعالیت های این گروه است، مسوولیت بسیاری از حملات انفجاری در افغانستان را هم به عهده گرفته که نشانه حضور و فعالیت این گروه در افغانستان بویژه شمال این کشور است.

به گفته این عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان یکی از تفاوت های حضور داعش در عراق و سوریه با حضورش در افغانستان این است که کشور همسایه پاکستان در رابطه با تردد اعضای گروه های تروریستی مانند داعش، طالبان، شبکه حقانی و دیگر گروه ها زمینه مساعد را دارد و داعشی ها به راحتی می توانند بین پاکستان و افغانستان در رفت و آمد باشند و فعالیت های خود را بیشتر کنند.

ضیایی عنوان کرد: داعش در عراق ظهور کرد و فعالیت خود را به سوریه هم کشاند اما در آنجا جبهه مقاومت شکل گرفت و نتوانست در برابر این جبهه تاب بیاورد. اما در افغانستان از گذشته ها گروه های تروریستی فعال بودند و در برابر دولت می جنگیدند و امروز دولت و مردم افغانستان هم باید با داعش بجنگند، هم با طالبان و هم با دیگر گروه های تروریستی ضمن اینکه زمینه های تقویت داعش برای قدرت های مداخله گر هم در افغانستان فراهم است.

وی اضافه کرد: به هر صورت داعش در عراق و سوریه با تلاش های جبهه مقاومت با شکست مواجه شد اما در افغانستان دولت این کشور با داعشی ها مقابل است، اگرچه نیروهای خارجی در این کشور حضور دارند اما مردم افغانستان اعتمادی به این حضور ندارند.

 

کلیدواژه