حوت 27, 1396 09:43 Asia/Kabul
  •  توانمندی های دفاعی ایران با جدیت ادامه می یابد

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: توانمندی های دفاعی بویژه برنامه موشکی ایران که ماهیت بازدارنده دارد، بر اساس الزامات امنیت ملی و با جدیت ادامه می یابد و فضا سازی های سیاسی و رسانه ای تاثیری بر تداوم آن نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در تهران  ؛  با تاکید بر این نکته  ، در باره قرار گرفتن اروپا در زمین بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی و پاسخ مثبت به باج خواهی آنها به بهانه حفظ برجام هشدار  داد .

ایران در محیط پیرامونی خود با تهدید های زیادی مواجه  است . استقرار پایگاههای دریایی ، زمینی و هوایی در کشورهای منطقه و درجوار مرزهای ایران ؛ با هدف  به چالش کشاندن ایران در حوزه امنیت از جمله اهدافی  است که  امریکا در سیاست های منطقه ای خود  دنبال  می کند. جمهوری اسلامی ایران  با توجه به این تهدید ها در چارچوب دکترین دفاعی  و برنامه های نظامی خود اقداماتی رامتناسب با این تهدیدات طراحی و اجرا کرده ‌است.
حضرت آیت الله  خامنه ای رهبر معظم انقلاب، درهمین خصوص  پیشتر دربیاناتی با انتقاد از هم آوایی اروپا با آمریکا و فشار بر ایران دربرنامه دفاعی موشکی  تأکید کردند

"اروپایی ها باید از هم صدایی با امریکایی‌ها در مسائلی نظیر قدرت دفاعی ایران و حضور ایران درمنطقه بپرهیزند چرا که ما مطلقاً هم آوازی اروپایی ها با زورگویی های امریکا را قبول نمی کنیم. "

امیر سرتیپ امیر حاتمی ،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران  نیز تاکید کرده است ،  جمهوری اسلامی ایران  هرگز  اجازه نخواهد داد کسی به قدرت دفاعی کشور لطمه بزند.

ایران  با استفاده از  تجربیات  هشت سال  جنگ تحمیلی  ؛  اکنون در حوزه‌ فنون نظامی با برخورداری از توان بالای  دفاعی  در عرصه  دریایی ؛ هوا وفضا و رزم   زمینی در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد.  

جمهوری اسلامی ایران ازکشور های منطقه نیزدعوت به همکاری برای دفاع از امنیت  کرده است  و این آمادگی را دارد که با اقتدار درمقابل توطئه ها و تهدید ها  علیه امنیت جمعی در منطقه بایستد. 

 اظهارات  دیروز «یوسف بن علوی» در این زمینه  قابل توجه است . 

وی ، ایران را دوست، شریک و همسایه ای قابل اعتماد دانست و از نقش جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه قدردانی کرد.

«یوسف بن‌علوی»  همچنین در دیدار با  علی لاریجانی  رییس  مجلس اظهار کرد:"برخی از کشورها از سیاست دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند اما برای این دلهره دلیلی وجود ندارد، زیرا در چنین شرایط بحرانی که بر منطقه حاکم است، ایران حق دارد برای حفظ امنیت کشورش قدرت نظامی داشته باشد."

سید احمد حسینی، کار‌شناس و تحلیلگرارشد مسائل سیاسی و بین‌المللی می گوید :"... توان و ظرفیت دفاعی یک کشور عاملی بنیادین در مواجهه با  دشمنان و بدخواهان است و هرگونه  غفلت  در این زمینه ، ریسک و پشیمانی زیادی بخصوص در منطقه پرآشوب خاورمیانه بدنبال خواهد داشت."

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیزدر گفت وگو با شبکه "جام‌جم" تلویزیون ایران با یاد آوری همین  اصل  ،تصریح کرد: مسائل موشکی و مسائل دفاعی هر کشوری به خود آن کشور مربوط است و هیچ کشوری درباره توان دفاعی خود که مرتبط با حاکمیت و تمامیت‌ارضی است، مذاکره نمی‌کند.