کانال آی فیلم 2 مختص کشورهای همسایه فارسی زبان راه اندازی شده است
(last modified 1396-12-27T12:44:28+00:00 )
حوت 27, 1396 17:14 Asia/Kabul

با توجه به استقبال خوب مردم افغانستان از فیلم ها و سریال های ایرانی پخش شده در شبکه آی فیلم، کانال آی فیلم 2 مختص کشورهای همسایه فارسی زبان راه اندازی شد

مدیر کانال آی فیلم 2 گفت: با توجه به استقبال خوب مردم افغانستان در داخل و خارج از این کشور از فیلم ها و سریال های ایرانی پخش شده در شبکه آی فیلم، کانال آی فیلم 2 مختص کشورهای همسایه فارسی زبان راه اندازی شد.

ناصر حجازی فر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: شبکه آی فیلم برای مخاطبان عرب زبان و انگلیسی زبان کانال هایی داشت که فیلم و سریال های ایرانی در آن ها پخش می شد ماهیت و محتوای فیلم و سریال های ایرانی که مبتنی بر اخلاق است موجبات استقبال را فراهم کرد.

وی افزود: مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران هم استقبال خوبی از شبکه آی فیلم فارسی کردند، برخی از فیلم و سریال های ایرانی هم که از شبکه های افغانستان پخش می شد مورد استقبال مردم آن کشور قرار گرفته بود.

مدیر کانال آی فیلم 2 تصریح کرد: از اینرو تصمیم بر آن شد که شبکه تخصصی پخش فیلم و سریال آی فیلم برای کشورهای همسایه فارسی زبان هم ایجاد شود به همین منظور کانال آی فیلم 2 راه اندازی شد.

حجازی فر عنوان کرد که عمده کار، پخش فیلم ها و سریال ها است و در کنار این برخی برنامه ها و میان برنامه های مستند هم در حوزه های گردشگری، تاریخی، حوزه تمدن مشترک و آداب و رسوم ضبط و پخش خواهد شد. در زمینه موسیقی هم کلیپ هایی مربوط به ایران، افغانستان و تاجیکستان و حتی ملل دیگر آماده و پخش خواهد شد.

به گفته این کارشناس رسانه ای در حال حاضر امکان دسترسی به آی فیلم 2 از طریق ماهواره موناکو ست وجود دارد که هم جهت با یاه ست است و از هر دو ماهواره با جستجوی فرکانس شبکه، امکان دسترسی وجود دارد و بر اساس گزارش ها در شبکه های کابلی کابل استار، شاهین و مکرویان 1، 3 و 4 هم قابل دریافت است که به زودی امکان دسترسی از طریق یک یا دو ماهواره دیگر هم فراهم خواهد شد.

وی در خصوص مدت زمان پخش برنامه ها در این کانال اظهار کرد: زمان پخش کانال آی فیلم 2، بصورت 24 ساعته می باشد که 6 ساعت پخش اصلی است و سه بار هم تکرار می شود.

حجازی فر بیان داشت: هدف اصلی ما پخش فیلم ها و سریال هایی است که در ایران تولید شده اما در نظر است که در نتیجه تفاهم، تولیدات مشترکی داشته باشیم و در صورتی که فیلم ها و سریال هایی در داخل افغانستان تولید شده باشند که مورد تائید هر دو طرف باشد و ملاحظات در آن ها رعایت شده باشد امکان پخش در این کانال را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند می توانند طرح های خود را ارایه کنند، می توانیم بحث های نقد و بررسی فیلم های کوتاه و مستند را نیز داشته باشیم و اگر مورد حمایت قرار بگیریم می توانیم جشنواره های مشترکی را هم با موضوعات مورد تفاهم راه اندازی کرده و آثار مربوطه را هم به داوری بگذاریم و هم پخش کنیم.

 

کلیدواژه