پاسخ موشکی یمنی‌ها به تجاوزگری‌های عربستان
(last modified 1397-01-23T09:33:37+00:00 )
حمل 23, 1397 14:03 Asia/Kabul
  •  پاسخ موشکی یمنی‌ها به تجاوزگری‌های عربستان

«شرف لقمان» ، سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن گفت: پس از حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی، اقتصادی و زیربنایی در ریاض، جیزان، نجران و عسیر، در روزهای آینده متجاوزان را بیشتر غافلگیر خواهیم کرد.

سخنگوی ارتش یمن با تاکید بر اینکه ارتش یمن قدرتمندتر از هر زمان دیگری است، گفت: حمله پهپاد «قاصف» به فرودگاه «أبها» یک گام راهبردی دیگر در جهت ارتقای توان رزمی در بخش استفاده از پهپاد بود.

حملات موشکی ارتش یمن به عمق خاک عربستان از ابتدای سال جدید میلادی شدت پیدا کرده است. قدرت دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود حملات مستمر و محاصره همه جانبه این کشور توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است. عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. نیروهای انصارالله به عنوان نماد تشکل مقاومتی مردم یمن نیز مقابل حملات جنگنده‌های سعودی، ضربه‌های سختی به نیروهای سعودی وارد کردند. تحولات یمن بیانگر تغییر روزافزون موازنه قدرت به نفع مقاومت مردم یمن به رهبری  انصارالله  است.   « سلیم یاشار»، کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی ترکیه گفت: شکستهای متوالی رژیم آل سعود در جنگ با مردم یمن ، موجبات سرخوردگی و درعین حال سردرگمی عربستان سعودی شده  است. سلیم  یاشار  تصریح کرد: تحولات فعلی یمن نشان می دهد که توازن منطقه ای به نفع حرکت انقلابی انصار الله تغییر کرده و همه امیدهای عربستان برای مشروعیت  دادن به « عبد ربه منصور هادی»  رییس جمهور مستعفی یمن و بازگرداندن وی به قدرت به  یاس تبدیل شده است. 

روند تحولات یمن بیانگر آن است که معادلات رژیم متجاوز عربستان برهم  خورده است و نیروهای عربستانی متحمل شکست های استراتژیک در برابر مردم یمن شده اند. تنوع قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن به کابوسی برای رژیم متجاوز عربستان تبدیل شده است. شلیک موشک‌های بالستیک یمنی در ماه‌های اخیر سرآغاز مرحله جدیدی از رویارویی با متجاوزان سعودی است. مبارزات مردم یمن نشان می‌دهد که تشدید اقدامات جنایتکارانه و محاصره دشمن، نتوانسته است اراده مردم یمن را در پایداری در برابر متجاوزان سعودی متزلزل کند.  تداوم ضربات موشکی یمن به عربستان نمایانگر آن است که آل سعود بیش از گذشته در برابر مردم یمن ضربه پذیرتر شده اند و عملا" در باتلاق یمن گرفتار آمده‌اند. 

عربستان سعودی، پس از خریداری میلیاردها دلار از انواع سلاح‌های مدرن از آمریکا و انگلیس ادعا کرده بود که قادر است موشک‌ها را در هوا منهدم کند. اما منابع موثق و شاهدان عینی اعلام کردند که  تمام موشک های جنبش انصارالله که مکانِهای راهبردی آل سعود را در عربستان سعودی هدف قرار داده بودند با دقت کامل  به اهدافِ مورد نظر اصابت کرده است. در واقع،  موشکهای  «پاتریوت» (ساخت آمریکا) که عربستان سعودی برای منهدم ساختن موشک‌های جنبش انصارالله شلیک می‌کند، خودشان صدمات قابل توجهی به عربستان سعودی وارد کردند. این نشان می‌دهد که رژیم سعودی و متحدانش قادر به شکست یمن نیستند. یمن در چهارمین سال حملات عربستان سعودی به این کشور، همچنان مستحکم و مقاوم  ایستاده است و ابتکارعمل را در صحنه رویارویی با تجاوزگری سعودی ها  در دست دارد.

کلیدواژه