حمله به سوریه؛ واکنش انفعالی آمریکا به پیروزی «جبهه‌مقاومت» در غوطه‌شرقی
(last modified Sat, 14 Apr 2018 05:58:46 GMT )
حمل 25, 1397 10:28 Asia/Kabul
  • حمله به سوریه؛ واکنش انفعالی آمریکا به پیروزی «جبهه‌مقاومت» در غوطه‌شرقی

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل، با بیان اینکه آزادسازی غوطه‌شرقی، در حومه دمشق، پیروزی برای کل جبهه‌مقاومت است، گفت: گام بعدی جبهه‌مقاومت، آزادسازی ادلب، در شمال غرب سوریه است.

«علی‌اکبر ولایتی» حضور اخیر خود در منطقه راهبردی غوطه‌شرقی را درچارچوب «دیپلماسی‌مقاومت» ارزیابی کرد و افزود: «اهمیت آزادسازی غوطه‌شرقی دراین است که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گذشته گفته بود، ریشه اصلی تروریست‌ها در غوطه‌شرقی است

همزمان با شروع بحران سوریه، و حضور تروریست‌ها در این کشور، منطقه غوطه‌شرقی نزدیک دمشق به اشغال تروریست‌ها درآمد. حضور تروریست‌ها تا حدود پنج کیلومتری دمشق، پایتخت سوریه، برای حامیان آنان مهم ارزیابی می‌شد، اما امروز جبهه‌مقاومت با پایداری و مقاومت، تروریست‌ها را پس از هفت سال از غوطه‌شرقی خارج کرده است. این پیروزی راهبردی پیام روشنی برای آمریکا و دیگر حامیان تروریست‌ها مخابره کرد؛ مبنی براینکه جبهه‌مقاومت در روی زمین در برابر هر مهاجمی پیروز است. ریشه هیاهوی کنونی غرب به سرکردگی آمریکا برای متهم کردن دولت سوریه دراستفاده از سلاح شیمیایی در منطقه «دوما» در غوطه‌شرقی درهمین چارچوب قابل ارزیابی است.

در همین زمینه؛ «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار «علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین الملل در دمشق، گفت: «پس از هر پیروزی و دستاوردی که توسط نیروهای مقاومت حاصل می‌شود، فریاد کشورهای غربی بلند می‌شود

هیاهوی غربی‌ها ضد سوریه پس از این پیروزی جبهه‌مقاومت که با صحنه‌سازی در «دوما» راه‌اندازی شد و سرانجام به حملات موشکی و هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مناطقی از سوریه منجر شد، نشان داد آنها باردیگر در مساله‌ای که برآن در جنگ با سوریه حساب باز کرده بودند، شکست خوردند. درچنین شرایطی؛ حمله بامداد روزشنبه به سوریه، اقدامی انفعالی و ازنظر نظامی بی‌ارزش است. سوریه نقش مهمی در جبهه‌مقاومت دارد که از تهران شروع و بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین را شامل می‌شود. به گفته مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ این حلقه راهبردی جبهه‌مقاومت در برابر مهاجمانی است که وابسته به اسرائیل و آمریکا هستند. پیروزی در غوطه‌شرقی در امتداد پیروزی در حلب و سپس در دیرالزور، شرق سوریه است که قلمرو سرزمینی گروه تروریستی داعش را در سوریه از بین برد. این خط پیروزی با مقاومت و پایداری در مسیر درست گام برمی‌دارد و خود را برای مرحله بعدی پیروزی در سوریه، یعنی آزادسازی ادلب، از اشغال گروه‌های مسلح و تروریستی آماده می‌کند.

«جبهه‌مقاومت» به بازیگری کارآمد در عرصه معادلات سیاسی و نظامی منطقه‌ تبدیل شده است و دیگر محدود به مرزهای سوریه نیست. این بازیگر بومی در مرکز ثقل تحولات منطقه غرب آسیا قرار دارد و هر کجا نیروهای وابسته به آمریکا حضور داشته باشند، خود را در برابر جبهه‌مقاومت می‌بینند. موفقیت حلقه مقاومت از فلسطین گرفته تا سوریه، عراق و یمن نشان می‌دهد آمریکایی‌ها جایی در منطقه خاورمیانه نخواهند داشت. به گفته ولایتی «هر چقدر زمان بگذرد، امکان پیروزی جبهه‌مقاومت بیشتر می‌شود و قطعا آمریکا راهی به‌جز خروج از منطقه ندارد.»

به موازات نقش‌آفرینی نیروهای مقاومت در عرصه میدانی و تاثیرگذاری آنان در برابر دشمنان، در عرصه سیاسی هم «دیپلماسی مقاومت» به‌عنوان مدیریت همزمان تحولات سیاسی و نظامی مورد توجه رهبران جبهه‌مقاومت بوده است. حضور ولایتی در سوریه و همزمان حضور نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه درتهران، برای رایزنی درباره تحولات سوریه، «دیپلماسی چندوجهی ‌مقاومت» را به نمایش گذاشت که همپوشانی آنان دشمنان را سردرگم کرده است. این سردرگمی خود را در قالب حملات موشکی بامداد روز شنبه آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه نشان داد. عملیات نظامی شتاب‌زده غربی‌ها، واکنشی انفعالی در برابر پیروزی ارتش سوریه و جبهه‌مقاومت در غوطه‌شرقی است.