پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت کنگره عظیم حج
(last modified 1395-06-20T12:24:26+00:00 )
سنبله 20, 1395 16:54 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت کنگره عظیم حج

رهبر معظم انقلاب اسلامی ،حج را مظهر عزت و معنویت مسلمانان،منبع آرامش و امنیت انسانها در برابر تهدیدات ستمگران و جایگاه برائت از مشرکان و وحدت مؤمنان دانستند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه در پیامی به حجاج امسال بیت الله الحرام، تاکید کردند: فریضه حج ،عظمت امّت اسلامی را به رخ دشمنان اسلام می کِشد و فاصله‌ مسلمان را با منجلاب فساد،حقارت و استضعافی(ضعیف شمردن) که زور گویان جهان بر جوامع بشری تحمیل می کنند، برجسته می کند.

ایشان در این پیام تصریح کردند:حکّام سعودی که امسال راه حجّاج مؤمن ایرانی به خانه‌ِ خدا را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه‌ قدرت را در برآورده کردن خواسته های مستکبران و همپیمانی با صهیونیسم و آمریکا می دانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به خاک و خون کشیده شدن هزاران زائر در فاجعه سال گذشته منا و سقوط جرثقیل در مسجد الاحرام افزودند: ناظران و تحلیلگران فنّی بر این اتفاق نظر دارند که حکّام سعودی مقصّر این فجایع هستند،ضمن آنکه گمانِ عمدی بودن فاجعه نیز از سوی آنها مطرح شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه ملت ایران هنوز داغدار شهدای فاجعه منا بوده و غمگین و خشمگین است،تاکید کردند: حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این فاجعه هولناک، با نهایت بی‌شرمی، حتّی از تشکیل هیات حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی نیز سر باز زدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند:بوقهای تبلیغاتی آنان و مفتیان ناپرهیزکار و حرام‌خواری که آشکارا برخلافِ کتاب و سنّت فتوا می دهند،تلاش بیهوده می کنند که ایران را در محروم‌سازی حجّاج ایرانی از حجّ امسال، متّهم نشان دهند.

ایشان افزودند:حکّام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته‌اند؛ سیاست‌بازانی هستند که دست دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته‌اند و دامنه‌ی ظلم و خیانت خود را در بحرین گسترده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:حکام سعودی امسال نیز علاوه بر صدّ حجّاج ایرانی و برخی ملّتهای دیگر، حجّاج دیگر کشورها را در محدوده‌ی کنترل‌های نامعهود با کمک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده و خانه‌ی امن الهی را برای همه ناامن کرده‌اند.

ایشان تاکید کردند: کشورهای اسلامی باید واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی حکام سعودی را بدرستی درک کرده و گریبان آنها را به دلیل جنایاتی که در جهان اسلام مرتکب شده اند،رها نکرده و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند چراکه کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند:امسال جای حجّاج مشتاق و بااخلاص ایرانی در مراسم حج خالی است، ولی آنان با قلبهای خود حاضر و در کنار حاجیان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا می کنند که طاغوتیان نتواند گزندی به آنان برسانند.

کلیدواژه